Nieuw lid

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Hallo ben Johan en woonachtig in Diest in Belgie ben 51jaar,werk in Mechelen. Op moment rijd ik nog met een Audi TT maar ben van plan om volgend jaar na de winter mij een Lexus aan te schaffen. Maar ik weet nog niet of ik een diesel of benzine moet kopen heb altijd al met LPG gereden maar nu ik al op verschillende plaatsen inlichtingen gevraagd en in Belgie raden ze mij de LPG af en raden ze mij diesel aan. En daarom zal het een diesel worden denk ik en omdat de zoon zeer tevreden is van zijn IS220D. Deze heeft deze nieuw gekocht wat ik niet ga doen, er staan er voor een zeer schappelijke prijzen genoeg tweedehands wat eigenlijk meer als de helft verschilt. ;)
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
welkom Wannes , en werkelijk een goede keus een Lexi zal je geen spijt van krijgen , maar mijn pa zij altijd er zijn maar twee motoren benzine en diesel , en als gas werkelijk zo goed was dan hadden ze wel gasmotoren gebouwd , tegen woordig is er dan ook hybride kan ook erg mooi zijn ;)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom!

Met de juiste compressie en gebouwde motoren is het een mooie brandstof.

Zo heb ik een paar jaar in een oude Cadillac van 1977 gereden, op de zaak, lpg, geen wegenbelasting, verzekering van niks. Heb nog nooit zo goedkoop zo'n dikke auto gereden.

....maar kies voor een Lexus maar Diesel of Benzine. Lexus met LPG zijn niet veel goede ervaringen mee :neutral:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Welkom op dit forum en een IS220D is een mooie keuze.

Ikzelf weet het niet precies, hoe zat het ook alweer met de versnellingsbakverhoudingen bij de diesel? Kun je kiezen welke bak je wilt, met kortere of langere verhoudingen?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
H :p llo, suc6 met zoeken naar een IS diesel, rijdt fijn, piekt alleen erg door het turbogat, rijdt voor de bijrijder niet prettig (lees mijn vrouw werd kotsmisselijk, lag niet aan mijn rijstijl :D ) was overigens een IS220D met de 177pk motor (2AD-FTV) de 200 diesel heeft de 2AD-FHV.
Is een nieuwe IS200D niks voor je? Volgens mij had de eerste lichting IS diesel een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange eindoverbrenging alleen de sport niet. :neutral:
 

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Hallo

Wilde even reageren over de LPG heb nu al een Opel Astra 2.0l sport een VW Jette een VW Bora en nu op moment Audi TT en heb altijd op LPG gereden en mijn wagens heb ik nog nooit onder de 440 000km weggedaan moet wel zeggen bij elke motor zowel benzine als diesel doe ik een 100cc bij volle tank Marly C bij dat doe ik nu al meer dan 23jaar zelfs bij al mijn moto's en heb nog nooit problemen gekend. Ben bij volksdansgroep waarvan ik het onderhoud aan doe zoals motorolie of remblokken vervangen en bij de meeste wagens tegenwoordig wordt te dunne olie gebruikt dit komt eigelijk voort van de Leasingmaatschappijen voor een een zogoedkoop mogelijk onderhoud dit wordt niet nageleefd bij Lexus deze gebeurd om de 15000km alhoewel ze een ook te dunne olie gebruiken waardoor het olieverbruik vermeerderd. Dit komt eigelijk voort daar de chemiezen of de glijbussen waar de piston zich op en neer beweegd te groof of brut werden gehoond, waardoor de onderste schraapveer deze olie die in de groefjes bevindt niet kan wegschrapen en deze groefjes verminderen wanneer de motor een 100 000km heeft gelopen. Alhoewel al veschillende merken aanraden dat de garages overschakelen naar een dikkere olie inplaats van een 0W een 5W of zelfs nog een hoger type te gebruiken dit verminderd het olieverbruik al veel.
Mag ik nu nog eens iets vragen de verhouding van de versnellingen van de sport zijn deze veel korter als van de andere of is dit te verwaarlozen.

Bedankt voor de verwelkoming bij dit forum
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Laat de IS220 d met lange versnellingen maar staan, deze bak is irritant en een bijna onbruikbare 5e en 6e versnelling, was gedaan om de CO2 te drukken maar weet niet of in Belgie die specificatie is gebruikt, in NL wel namelijk. Het rijdt niet fijn, bij overschakelen valt de motor te veel terug in toeren en moet de turbo weer druk opnieuw op gaan bouwen, dat rijdt piekerig. De koppelkromme is ook over een klein gebied bruikbaar, hoogtoerig doet deze diesel helemaal niks, valt gewoon dood.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
ct200H zei:
Laat de IS220 d met lange versnellingen maar staan, deze bak is irritant en een bijna onbruikbare 5e en 6e versnelling, was gedaan om de CO2 te drukken maar weet niet of in Belgie die specificatie is gebruikt, in NL wel namelijk. Het rijdt niet fijn, bij overschakelen valt de motor te veel terug in toeren en moet de turbo weer druk opnieuw op gaan bouwen, dat rijdt piekerig. De koppelkromme is ook over een klein gebied bruikbaar, hoogtoerig doet deze diesel helemaal niks, valt gewoon dood.

Ben ik toch niet met je eens. Ik heb een 220d met een lange overbrenging en ik gebruik eigenlijk nooit zijn zesde versnelling omdat hij dan te weinig toeren draait en dan loopt hij eigenlijk niet lekker. Hij draait bij 120km dan 1200 toeren en dat is te weinig. Is zijn vijfde draait hij super en blijft bij de 120km rond de 1700 toeren draaien en reageert hij super snel op het gaspendaal. Gewoon zijn 6e niet gebruiken :D
Je rijdt een diesel nooit hoogtoerig het is geen bezinemotor..! je zorgt ervoor dat je altijd je maximale koppel tot je beschikking heb. Ik rij altijd tussen de 120 en 160km en dan zit ik in zijn 5e versnelling precies goed.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
arie,

zeg ook niet dat de IS220d niet lekker rijdt, alleen de powerband is een beetje kort, maar daar heeft een RAV4 met dezelfde motor ook last van. Dat je de 6 niet gebruikt is dus al een teken aan de wand dat de bak t.o.v. de motor niet lekker gespatieerd is. En mijn HI-LUX met 3.0 d4d motor (1KD-FTV met tte chip 197PK en 434 Nm) loopt ook lekker hoog (4500tpm) in toeren terwijl het maximum vermogen wordt afgegven tussen de 3200 en 3800 rpm, dat heeft de IS weer niet, de koppelkromme zakt helemal weg, je hebt geen trekkracht meer bij die toerentallen. Overigens snap ik niet dat deze 3.0 diesel nooit is geleverd in de IS met de configuratie van de D-cat. Standaard heeft de 3.0 171pk en 334 NM trekkracht denk eens in als je hier de D-cat conf op los laat en in een IS300d lepelt???

Het zal te maken hebben dat Lexus heeft geprobeerd de europese markt te bedienen met deze IS diesel, zal overigens ook wel de laatste diesel zijn die lexus in Europa levert, want waarom geen V8 d4d diesel in de LS die in de Landcruiser hangt? Geen vraag naar en de milieulobbyisten zullen wel een flinke duit meespreken. :mrgreen:
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
De IS heeft standaard 177pk en 400nm dacht ik,dus zie nu niet direkt in waarom een 3l in de wagen te hangen....
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
stadler zei:
De IS heeft standaard 177pk en 400nm dacht ik,dus zie nu niet direkt in waarom een 3l in de wagen te hangen....


De 3.0 d4d is ontzettend afgeknepen in de hi-lux, motor gebouwd op duurzaamheid en veel koppel bij lage toeren, zelfs met de TTE chip is hij nog ontzettend afgeknepen. In Thailand waar de HI-lux een soort Astra is voor de bewoners rijden gasten rond met 450 pk en 795 Nm uit deze diesel, wat aangepast is zijn de inspuiters en de turbodrukken, alles met standaard Toyota spul. Denk eens in als je dat in een IS lepelt, dat bedoelde ik.

En laten we het over duurzaamheid maar niet hebben over de IS 220 DIESEL, Louwman de dealers en Toyota zelf liggen er nog wakker van. :p