Nieuw op het forum

Marcel IS-F

Nieuw hier
18 aug 2015
6
0
0
Hallo mensen,

Ik ben Marcel, halve eeuw oud, heb volgens velen benzine in plaats van bloed door mijn aderen stromen.
Ooit begonnen met een Fiat Ritmo Abarth, later een 5 cilinder Audi 200 Turbo. 5-cilinder virus te pakken en (na dramatische Passat VR5, NOOIT meer een VAG-product) overgesprongen naar Volvo.
S60T5 een beetje gekieteld, automatische bak aan gort. Voortreffelijke auto, slechte versnellingsbak. Zoeken naar een snelle vervanger, S60R die voldeed aan mijn wensen was niet te vinden.

Toen zag ik een IS250 bij Lexus A'dam staan, bruin metallic, beige leer binnen, Mark Levinson (heel leuk bleek later), was meteen verkocht. Ik wilde niet meer uitstappen. Drie jaar met plezier in gereden, wilde echter meer (en minder naar later bleek). Lexus service was top (eigenlijk niet nodig, maar ja...) en van het een kwam het ander.
Ja, daar was ineens een zwarte IS-F. Ongezien gekocht.
Toen we hem ophaalden zei mijn vrouw "er kunnen maar twee van de drie kinderen in": Oei.
Toen ik vroeg of er een trekhaak onder kon: "Sorry, dat kan niet". Oei.
Geen airco in de stoelen: Oei.
Dat waren en zijn de enige minpunten. Eerste twee puntjes zijn opgelost (10 jaar oude XC70).
Even pinnen en weg ermee. Wat een auto!
Nu al ruim vier en een half jaar dolle pret ermee. Elke dag, elke rit.
Andere hobby's: Gemotoriseerde tweewielers, samen goed voor een kleine 500pk. En werken voor de brandstof :blush:.

Het enige dat me nu nog bezig houdt: Wat komt hierna??????

Groeten, Marcel.:thumbsup:
 
Welkom Marcel , je bent zo te zien een liefhebber , net als vele hier , en een V8 geeft ook veel pret :rulez:
maar wel even een foto :photo:
 
Hallo mensen,

Bedankt voor de leuke reacties! Hoezo foto's? Nooit een IS-F gezien?:p

Ik zal zien of ik wat foto's kan regelen........
Wel eerst even poetsen!

Hoe groot mogen de foto's zijn (qua mb's natuurlijk)?

Gr. Marcel.
 
No Title

Even in het archief gedoken....
 

Bijlagen

  • photo4046.jpg
    photo4046.jpg
    294,7 KB · Weergaven: 48
  • photo4047.jpg
    photo4047.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 46
  • photo4048.jpg
    photo4048.jpg
    208,8 KB · Weergaven: 55
gaaf! welkom hier! leuke intro ook, veel benzine dampen hier! Ben je iets van plan je met is-f? of gewoon onderhouden en rijden? Staat op de lijst van mijn dream machines haha, wie weet komt er ooit wat van...
 
Neuh, in principe gewoon rijden. Volgens mij is-ie gewoon helemaal goed. Als ik iets zou doen, dan zou ik die uitlaat eindkapjes vervangen of misschien wel de hele uitlaat. Ben echter bang dat ik dan een asociaal brulapparaat krijg, is ook niet leuk.....
 
Met de korte stukken die ik rij, denk aan 10 km enkel naar mijn werk (daar zit nog een omweg in om de motor een beetje op temperatuur te krijgen), gaan er tussen de 13 en 14 liter per 100 km doorheen. Het benzinelampje gaat ergens tussen 350 en 400 km branden, dan kan je een vergelijk trekken met de IS250, beide tanks zijn even groot. Zodra een stukje snelweg komt en ik houd me enigszins aan de regels zit je al snel op 9 tot 10 ltr op de 100. Voor zo'n auto valt me dit niet tegen.
 
Neuh, in principe gewoon rijden. Volgens mij is-ie gewoon helemaal goed. Als ik iets zou doen, dan zou ik die uitlaat eindkapjes vervangen of misschien wel de hele uitlaat. Ben echter bang dat ik dan een asociaal brulapparaat krijg, is ook niet leuk.....
Dat is zo, en ik vind de originele tips toch wat mooier dan het aftermarket spul dat ik tot nu toe heb gezien...