Nieuw op het forum

Kruimeltje

Nieuw hier
29 jan 2013
4
0
0
Hallo!

Mijn naam is Remco ben 21 jaar oud en woon in de buurt van Rotterdam.

Rij nu in een Seat Cordoba maar ben in de markt voor een IS200 of een IS250 weet nog niet welke nou de volgende auto wordt daarom kijk ik graag rond op het Lexus forum.

Hoop hier idee?n op te doen en een beslissing te kunnen maken welk van de twee het wordt.
Een Lexus wordt het zeker :rulez:

Tips en adviezen zijn altijd welkom!
 
Welkom op het forum Remco!

Goed idee om eerst info te verzamelen, dan ben je hier aan 't goede adres ;)
 
mlcoolj zei:
welkom hier! vertel eens... waarom de twijfel tussen de twee modellen?

Ik twijfel tussen de twee modellen omdat ik nog niet weet of er veel aftermarket spullen voor de auto's te krijgen zijn.
Ik wil namelijk wel wat onderdelen (motorisch) vervangen. Dit is wel een must voor mij.

Maar eerlijk gezegd heeft de IS250 wel mijn voorkeur qua model.

Maar zit nog in de begin fase om een keuze te maken weet namelijk ook nog niet of ik automaat of handgeschakeld wil rijden.
 
Hey Kruimeltje, welkom!

Wat is je intensie?
Je zegt dat je onderdelen wilt vervangen motorisch, waar moet ik dan aan denken?
Gewoon een daily waar je af en toe 'sportief' mee wilt optrekken?
Of zoek je een project auto om op te bouwen voor als trackday/drift/time attack auto?
 
DirkR zei:
Hey Kruimeltje, welkom!

Wat is je intensie?
Je zegt dat je onderdelen wilt vervangen motorisch, waar moet ik dan aan denken?
Gewoon een daily waar je af en toe 'sportief' mee wilt optrekken?
Of zoek je een project auto om op te bouwen voor als trackday/drift/time attack auto?

Je moet dan inderdaad denken aan een daily driver om af en toe sportief te rijden.
De extra pk's zijn altijd handig.

Het hoeft zeker geen race monster te worden dat werkt ook niet op de Nederlandse snelwegen.

Welk model zal volgens jou het best bij deze eisen passen?
 
extra pk's wordt lastig met de is200. De 1GFE leent zich hier niet echt voor... of je moet deep pockets hebben. Beter zoek je dan een is300. Deze heeft een 2JZGE motor en daar kun je wat meer parts voor vinden en eventueel de turbo route gaan...

de 1GFE in de is200 heeft 160 pk. de 2JZ heeft 215 pk en zoals al gezegd kan er wat meer mee worden gedaan.
De is250 heeft ook 210 pk als ik me niet vergis, verder heb ik me laten vertellen dat de is200/300 chasis meer fun is dan de is250 chasis. Ik heb een Altezza en die zit in de is200 chasis en die is inderdaad FUN maar hier zit ook alweer een ander motor in...

Hoop dat dit helpt!
 
Wat mlcoolj zegt ^^^

Mijn mening, maar ik ben misschien licht bevooroordeeld, koop een is200/is300 of een altezza.
Ik ben helemaal wild van het XE10 chassis, echt heel leuk rijden, en IK vind hem mooier als de Gen2 Is'en.
 
Welkom op het forum, en succes met de keuze, ik ging denk ik toch voor de IS 250, maar kan niet in je portemonnee kijken.
 
En trouwens, is250/350 motor tunen wordt ook lastig... Spruitstuk en uitlaatje en luchtfiltertje, dan houdt het echt op volgens mij... XE10 chasis rocks! En net als Dirk vind ik die ook mooier...
 
Welkom Remco! Leuke beslissing. IS300 is natuurlijk een bijzonder fijne auto :) Volgens mij staat die van KWP nog te koop, misschien een idee?
 
Welkom Remco,
IS 200 is ongetwijfeld de meest dynamische van de 2 ; kost peanuts , is volop te vinden en is er in Sportcross versie. Een handgeschakelde 200 is gewoon een hele fijne auto en met 155 PK en de close-ratio 6bak rijdt je niet voor lul.Onderstel is gewoon super.
Altezza is uiteraard sneller; ,maar ook dorstiger en rechtsgestuurd: IS 300 is klasse, motor is een juweeltje, maar hij is ook een heel stuk dorstiger dan de 200 en praktisch altijd automaat(wat overigens g??n straf of nadeel is). IS 250 is geciviliseerder, maar leent zich wat minder voor gooi en smijtwerk en aftermarketspul en tuningmogelijkheden liggen in totaal andere prijsrange vind ik. Je kunt de 200 altijd nog van een 3 liter atmosferisch of Turbo voorzien. Ga je voor speed: koop dat ding van Koen met 500+PK. Voor die prijs kun je hem zelf nooit of te nimmer zo bouwen. Zelfs niet als je ergens gratis een IS 200 krijgt. Een gewone IS 200 koop je al vanaf 2500 euro, Hier bij mij in het dorp staat een 200 TTE(is wel een automaat wat ik zelf niet zo geweldig vind in een 200, omdat ie zo weinig koppel heeft) ; kan voor 2600 euro weg met slechts 105000km. Of mijn 200 Sportcross met maar 64000 km voor 8500 euro. Als je wil mag je in mijn 300 en 200 rijden om je een oordeel te vormen. Je zegt het maar.