Nieuw op het forum

Niels

Nieuw hier
2 okt 2010
4
0
0
Hallo,

Sinds augustug jl. rijd ik met plezier een IS 220d bw jr 2006 en hoop hier kennis en ervaringen te kunnen delen op dit forum.

Momenteel bezig andere velgen te zoeken, heb nl een velg 17 inch die redelijk beschadigd is (vorige eigenaar, heeft wat stoeprandjes geraakt)

Gisteren bij de dealer me helemaal kapot geschrokken wat zo'n velg nieuw kost (ruim 1000 euro) echt nog nooit meegemaakt zulke prijzen voor 1 velg.
Al gekeken naar after market velgen, maar het originele 17 inch wiel vind ik tot nu toe nog echt het mooist.

Groeten,

Niels
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom. Jelmer heeft wel wat mooie velgen. Binnenkort komen er originele IS-F velgen bij hem binnen. Mocht je iets moois in de VS zien, dan kan hij je geloof ik ook wel helpen.

Mijn winterset staat op de 18'van borbet. Op zich wel mooi, maar ik heb er afgelopen winter wel twee kapot gereden met alle gaten in het wegdek.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
af en toe heb je op marktplaats wel leuke oem velgen, maar je zou ze ook bv op ebay kunnen vinden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb de 17inch velgen meer dan een jaar lang o marktplaats gezien, de verkoper zit in veghel dacht ik.
 

Niels

Nieuw hier
2 okt 2010
4
0
0
bedankt voor de tips, zal marktplaats in de gaten houden.

heef iemand van jullie misschien ervaringen met het herstellen en opnieuw
laten spuiten van licht metalen velgen ?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik wilde het laten doen, maar er zitten veel tentjes in brabant limburg die het doen.

Probeer even te googlen en dan heb je het zo gevonden
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Heb het laten doen, maar Lexus heeft nu eenmaal veel remstof dat snel inbrandt. Beter is het ze te laten poedercoaten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Mijn alternatieve optie is speciale remblokken van lexus te monteren.

Door de nieuwe remblokken worden mijn achtervelgen zelfs sneller vies tov van de voorvelgen :) En daarnaast gebruik ik wax voor mijn velgen en spoel ik het minimaal 1x per week even af met hogedruk.


En qua remvermogen merk ik niks van de remblokken.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb wel het idee dat ik harder moet trappen voor hetzelfde effect.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De nieuwe remblokken grijpen minder hard in het begin, maar als het nodig is dan grijpen ze net zo hard. Beste omschrijving is dat de remmen lineair karakter hebben gekregen, die tevens een stuk beter doseerbaar is (met name bij een automaat erg handig).

als het nodig is dan is de auto in dezelfde afstand te stoppen.

MAar het gevoel is wel tikkeltje anders, maar naar mijn mening, beter.