Nieuwe AUX input gevonden in Pioneer unit '91-er

kachel

Nieuw hier
10 nov 2010
18
0
0
Dag allemaal,

Ik rij alweer een tijdje zorgenloos in mn LS en heb tijd om wat te knutselen. Ik dacht al een tijdje aan een iPod aansluiting maar dan niet de gebruikelijke lege CD methode te gebruiken, maar op ??n of andere manier de TAPE ingang. Het is me gelukt, het is nogal een verhaal en heb het al op lexusownersclub gepost:
http://us.lexusownersclub.com/forums/index.php?showtopic=69497&pid=434154&st=0&#entry434154

Het komt er op neer dat er 3 ongebruikte pinnetjes op het board in de unit zitten die een extra ingang zijn. :D Als gebruik wordt gemaakt van de 'lege CD op repeat' methode dan hoeft er vrijwel niet gesoldeerd te worden! :D Misschien alleen een 3,5 mm jack aan een standaard kabeltje.

De TAPE methode is ook gelukt, ik heb alle sensoren verbonden / weggehaald die de unit laten denken dat er een banje in zit. Ik kan dus nu op TAPE drukken en naar mn iPhone luisteren! :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Sohey! dat is wel hardcore modden! :worship: me like :D

Bij mij was de oplossing anders, ik heb er een Audiovox tussengekoppeld. op 89.1 ontvang ik mijn mp3 speler d.m.v. een 3.5 jack. klinkt nog wel aardig
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
hallo allemaal het beste om een aux/i pod/of usb te hebben op zoon radio is toch een parrot carkit mki 9200 met sod kabel zo verlies je heen geluid kwalitijd en je heb gelijk alles :rulez: