Nieuwe banden

Morene

Hoort erbij
22 jul 2023
31
51
18
Hallo allemaal,

Wellicht een domme vraag, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Over een paar weken vertrek ik naar Schotland (daar heb ik speciaal m'n Lexus UX voor gekocht), maar er zitten op dit moment zomerbanden onder en gezien de weersomstandigheden daar, wil ik graag all season banden eronder laten zetten. Maar nu ben ik aan het zoeken naar welke banden en je raadt het al... wat een oerwoud van keuzes!

Bandenmaat is 225/50RF18; er liggen nu banden van Bridgestone onder. Als ik kijk, kom ik bij Pirelli uit (Pirelli Cinturato P7 All Season Runflat), maar ik heb er echt geen verstand van en weet niet waar ik goed aan doe.

Heeft iemand tips en zijn er nog speciale dingen waar ik aan zou moeten denken?

Dankjewel alvast!
 
Misschien helpt dit een beetje;


Ik heb 2x (eigenlijk 3x) een set all seasons gehad, 1 van Conti en de laatste van Michelin, de Cross Climates. De Conti's vond ik rumoerig en dat deden de Michelins een stuk beter, bovendien gingen ze onder een IS300h ruim 50k mee en dat vond ik heel niet slecht.

Toen ik de NX kocht stond 'ie op Yokohama zomerbanden, veel lawaai. Was ik snel zat en heb er nu Hankook all seasons onder gezet. Keuze gebaseerd op wat ik gezien had op de site waarvan ik de link plaatste. En ik moet zeggen dat ze prima bevallen. Ze zijn stil (uiteindelijk gaat elke band wel meer lawaai maken naarmate hij ouder wordt), comfortabel en de prijs was veel vriendelijker dan van de MIchelin die op 1 stond, de Hankook meen ik op 2. Voor mij prima banden.
 
Ik lees mee. Ik heb een UX met 4 jaar oude Bridgestone zomerbanden met op zich nog voldoende profiel. Hierna wil ik all season banden, dus de vraag is even wat ik komende winter doe.
 
Ik lees ook mee.
Zelf op 31 mei een UX gekocht met zgan winterbanden (heb ik een hekel aan en zeker aan 2x per jaar wisselen a E150,-}. Rijd/slijt ze dus op en binnen een jaar seisoensbanden en runflats. Ik kijk hierop :

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi