Nieuwe banden

Morene

Hoort erbij
22 jul 2023
34
51
18
Hallo allemaal,

Wellicht een domme vraag, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Over een paar weken vertrek ik naar Schotland (daar heb ik speciaal m'n Lexus UX voor gekocht), maar er zitten op dit moment zomerbanden onder en gezien de weersomstandigheden daar, wil ik graag all season banden eronder laten zetten. Maar nu ben ik aan het zoeken naar welke banden en je raadt het al... wat een oerwoud van keuzes!

Bandenmaat is 225/50RF18; er liggen nu banden van Bridgestone onder. Als ik kijk, kom ik bij Pirelli uit (Pirelli Cinturato P7 All Season Runflat), maar ik heb er echt geen verstand van en weet niet waar ik goed aan doe.

Heeft iemand tips en zijn er nog speciale dingen waar ik aan zou moeten denken?

Dankjewel alvast!
 
Misschien helpt dit een beetje;


Ik heb 2x (eigenlijk 3x) een set all seasons gehad, 1 van Conti en de laatste van Michelin, de Cross Climates. De Conti's vond ik rumoerig en dat deden de Michelins een stuk beter, bovendien gingen ze onder een IS300h ruim 50k mee en dat vond ik heel niet slecht.

Toen ik de NX kocht stond 'ie op Yokohama zomerbanden, veel lawaai. Was ik snel zat en heb er nu Hankook all seasons onder gezet. Keuze gebaseerd op wat ik gezien had op de site waarvan ik de link plaatste. En ik moet zeggen dat ze prima bevallen. Ze zijn stil (uiteindelijk gaat elke band wel meer lawaai maken naarmate hij ouder wordt), comfortabel en de prijs was veel vriendelijker dan van de MIchelin die op 1 stond, de Hankook meen ik op 2. Voor mij prima banden.
 
Ik lees mee. Ik heb een UX met 4 jaar oude Bridgestone zomerbanden met op zich nog voldoende profiel. Hierna wil ik all season banden, dus de vraag is even wat ik komende winter doe.
 
Ik lees ook mee.
Zelf op 31 mei een UX gekocht met zgan winterbanden (heb ik een hekel aan en zeker aan 2x per jaar wisselen a E150,-}. Rijd/slijt ze dus op en binnen een jaar seisoensbanden en runflats. Ik kijk hierop :

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi
Misschien helpt dit een beetje;


Ik heb 2x (eigenlijk 3x) een set all seasons gehad, 1 van Conti en de laatste van Michelin, de Cross Climates. De Conti's vond ik rumoerig en dat deden de Michelins een stuk beter, bovendien gingen ze onder een IS300h ruim 50k mee en dat vond ik heel niet slecht.

Toen ik de NX kocht stond 'ie op Yokohama zomerbanden, veel lawaai. Was ik snel zat en heb er nu Hankook all seasons onder gezet. Keuze gebaseerd op wat ik gezien had op de site waarvan ik de link plaatste. En ik moet zeggen dat ze prima bevallen. Ze zijn stil (uiteindelijk gaat elke band wel meer lawaai maken naarmate hij ouder wordt), comfortabel en de prijs was veel vriendelijker dan van de MIchelin die op 1 stond, de Hankook meen ik op 2. Voor mij prima banden.
Hallo,

Ook ik ben toe aan nieuwe banden, maar om €200+ uit te geven voor één band vind ik wel redelijk veel van 't goede. Nu las ik over Hankook en dat jij daar goede ervaringen mee hebt. Geen idee wat de slijtage is, maar je bent nog steeds tevreden? En klopt het dat ik dan moet kiezen uit een van deze twee? (En wat het verschil is). Zo niet, welke Hankook heb jij eronder hangen dan als ik mag vragen?

1736364325255.png
 
Ik heb er inmiddels Pirellis’s RF onder liggen, heel duur en slijten harder dan andere, maar ik ging naar Schotland (=veel regen) op vakantie en ik ben er heel tevreden over 😊
 
Wat kosten ze bij de oosterburen ?
Komende Maandag komen er bij mij 4 stuks Michelin op bij de zuiderburen.

Aangezien zuiderburen voor jou nogal een eind weg is ..... misschien een optie in D
 
Hallo,

Ook ik ben toe aan nieuwe banden, maar om €200+ uit te geven voor één band vind ik wel redelijk veel van 't goede. Nu las ik over Hankook en dat jij daar goede ervaringen mee hebt. Geen idee wat de slijtage is, maar je bent nog steeds tevreden? En klopt het dat ik dan moet kiezen uit een van deze twee? (En wat het verschil is). Zo niet, welke Hankook heb jij eronder hangen dan als ik mag vragen?

Bekijk bijlage 182592
Ik heb de bovenste van de twee. Ze bevallen goed. De auto is net voor onderhoud geweest en dan krijg je op de lijst ook de diepte van het profiel; achter zit er li en re nog 7mm op en voor li en re 6.5mm. Ze zitten eronder sinds november 2032 en dat is ruim 16000km geleden. Tevreden dus ik zou ze weer kopen. Ook de prestaties zijn wat mij betreft prima (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: boudi
Ik heb de bovenste van de twee. Ze bevallen goed. De auto is net voor onderhoud geweest en dan krijg je op de lijst ook de diepte van het profiel; achter zit er li en re nog 7mm op en voor li en re 6.5mm. Ze zitten eronder sinds november 2032 en dat is ruim 16000km geleden. Tevreden dus ik zou ze weer kopen. Ook de prestaties zijn wat mij betreft prima (y)
Maar zo te zien geen Run Flat banden?
 
Ik heb nu de cross climates op mijn UX en ben er dolblij mee, ze zijn echt de meerprijs waard.
Ze zijn veel stiller dan de oude banden en het rijcomfort is een stuk beter dan met de oudere stijve runflatbanden. De prestaties zijn ook goed
 
Meerprijs is over het aantal km’s dat banden meegaan te verwaarlozen.
Het begint pas echt te tellen wanneer je 100K/jaar rijdt.

Ik had vroeger Michelin Energy ...iets, en die gingen op aangedreven vooras 80K mee, en achter pleurde je na 150K er andere op omdat ze onderhand wat vierkant werden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi
Ik lees alleen maar negatieve dingen over run flat banden dus dat zou nooit op mijn lijstje staan.....
Exact!
Stug door de versterkte wangen en daarmee minder comfort, duurder, en hoe vaak rij je nu daadwerkelijk lek in een auto leven?
Eigenlijk een totaal overbodig type band als je het mij vraagt, maar dat is persoonlijk.
 
Nou, ik heb de laatste 30 jaar ook geen lekke band meer gehad, komt ook doordat je de bandenspanning zo goed in de gaten kunt houden.
Maar, ik rijd Lexus omdat ik een betrouwbare wagen zeer belangrijk vind. Dat geldt ook voor de banden. Ik wil niet op een gevaarlijke plek stil komen te staan en zeker niet in Duitsland (en daar rijd ik 4x 800km per jaar door). Mijn F-sport is jammergenoeg afgeleverd eind mei op RF winterbanden, Bridgestone met 5,0 en 7,0mm profiel. Ik dacht gelijk van ik rijd ze op voordat ik RF 4seiz.banden koop. Nu 9000km later (incl.Ital. vakantie met 30+graden/asfalt stuk warmer, zijn ze 1,5mm afgesleten. Dat veilige gevoel van RunFlats wil ik weer, lawaai valt reuze mee en ben een voorzichtige bochtenridder (anders kocht ik wel een snelle Mini ofzo). Nee, in april voordat we weer naar Roemenië gaan ,de wegen daar en in Oostenrijk plus Hongarije zijn veel beter dan op de vreselijke Duitse autobahnen, komen er zeker 4 seiz.RF op .Duur, wordt wel E900,- maar bij lekrijden rijd ik door naar een veilige plek/bandenboer of hotel met 80km/u. Lekrijden met een gewone band is ook slechter voor je dure velgen.
mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Mwi
Ik heb ook run flats omdat de NX daarmee wordt afgeleverd.
Ik heb niet de indruk dat er veel mis is met het rij comfort, maar ik heb geen ervaring met gewone banden op een NX.
Weet iemand uit ervaring het verschil wel voor een NX?
 
Ik heb de bovenste van de twee. Ze bevallen goed. De auto is net voor onderhoud geweest en dan krijg je op de lijst ook de diepte van het profiel; achter zit er li en re nog 7mm op en voor li en re 6.5mm. Ze zitten eronder sinds november 2032 en dat is ruim 16000km geleden. Tevreden dus ik zou ze weer kopen. Ook de prestaties zijn wat mij betreft prima (y)
Klinkt goed. Belangrijk voor mij is wel dat ze runflat moeten zijn. We hebben geen reservewiel in de UX, dus een runflat zou m.i. standaard erop moeten zitten.