Nieuwe Lexus eigenaar!

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Dennis2201

Nieuw hier
27 jul 2017
6
1
3
een hele goede middag, Ik zal mij even voorstellen:

Mijn naam is Dennis en ben eigenaar van de voor jullie niet onbekende rode IS300 SportCross met het kenteken 07-LN-RF. Ik heb gelezen dat de vorige 3 (!) eigenaren ook actief waren met deze auto. leuk om te lezen dat de vorige eigenaren evenals mij ook liefhebbers zijn. Ik heb hiervoor een Mini Cooper S uit 2003 gereden voor ongeveer een half jaar, maar man man... wat een gekraak en (te) straf rijden was dat. heerlijke motor en prachtig geluid maar toch niets voor mij. Daarvoor heb ik 8 jaar lang een BMW 316 uit '87 gereden, helemaal mijn auto. de auto is door de jaren heen helemaal uit elkaar geweest maar het vermogen was toch uiteindelijk een reden om naar iets snellers over te stappen.

Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een Lexus IS300 wilde...want 2jz, comfort en betrouwbaarheid.

Ik heb ondertussen het volgende al gedaan aan de auto:
- Nieuwe Schijven + Blokken voor i.v.m slijtage en trillen bij het remmen (heeft het overigens niet opgelost...)
- Nieuwe reactiestangen op de stabilisator stang
- AUX-aansluiting ingebouwd en Parrot uitgebouwd (ik bel niet onderweg haha)
- Inlaat traject gereinigd, was ook wel nodig! De motor pakt nu beter op.

Ik ben nog van plan om andere velgen te monteren onder mijn Lexus aangezien ik de originele vijf-spaaks net even te grof vind voor de scherpe lijnen van de auto. Mocht er dus iemand zijn die nog andere (liefst originele Lexus) velgen heeft voor onder mijn IS heeft en deze wil ruilen/verkopen dan houd ik mij graag aanbevolen!
Dit geldt eveneens voor een andere einddemper en eventueel een uitlaatspruitstuk.

tot zo ver mijn introductie,
gr. Dennis
 
Laatst bewerkt:

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.401
228
63
Hey welkom op het forum! Leuk dat de auto weer bij een liefhebber terecht is gekomen. Hopen dat jij hem wel wat langer houdt! :) je moet eens zoeken naar de facelift velgen misschien vind je die mooier staan. Ik heb ze er zelf ook onder. Voor foto's kan je in m'n project topic kijken. Groeten!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
605
54
28
Mooi dat de bekende rode IS300 SC toch een beetje "in de familie" blijft. Ik zag laatst een zelfde exemplaar in Enkhuizen rijden...
De OZ Super Turismo heb ik altijd fraai zien staan onder een SC; door TTE nog fabriek-af geleverd.
 

Dennis2201

Nieuw hier
27 jul 2017
6
1
3
ThinlaneT laat ik nou net in Enkhuizen wonen. dikke kans dat je mij zag rijden haha. bedankt voor het meedenken, maar ga toch liever voor Lexus velgen. Die OZ zijn eventueel een goed alternatief zag ik mits de prijs een beetje goed is
ErwinIS200 ik ga zeker eens kijken. ik speur al geruime tijd marktplaats af maar lexus velgen zijn zeldzaam....
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom , en je kunt je Lexus nu wel Heintje Davids noemen lol
veel plezier met de prachtige SX
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.401
228
63
gallery_1236_18_254639.jpg


TTE Chicane's !! onder een rode !! fantastisch ! en origineel !!
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Proficiat met de aankoop,rijd al bijna een jaar met de mijne en nog geen dag spijt
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Hallo Dennis, ook van mij als vorige eigenaar de felicitaties! Veel plezier er mee. Heb zelf 'm niet lang gehad maar ik moet erkennen dat ik er af en toe met enige spijt op terugkijk dat ik 'm verkocht heb. Het is een schitterende auto met karakter en daar zijn d'r steeds veel minder van. Aardige is dat ik juist de einddemper van Megan heb verkocht want ik blijf het liefst bij origineel. De voormalige eigenaar had de originele nog liggen en kon ik zo overzetten en origineel geluid vond ik wat rustiger rijden ondanks dat bij wijlen zo'n Megan ook wel weer wat had. Je hebt in vorige posts kunnen lezen dat een eerdere eigenaar nogal wat aan de auto heeft gedaan. Ik heb aan deze auto alleen de stabilisatorstangrubbers laten vervangen. Ik wilde zelf vorig jaar ook erg graag weer een IS maar dan wel met de 3.0L motor omdat mijn vorige auto - een GS 300 Gen. 2 mij ontzettend beviel qua betrouwbaarheid en motorgeluid en mede omdat ik in 2002 toen ik nog wat jonger was een bijna nieuwe IS200 Exec. automaat had gekocht, was de keuze voor deze IS300 Sc snel gemaakt. Feit is dat ik er een half jaar heb meegereden. Punt is dat mijn vrouw 'm niet mooi vond in rood... en dat ik diep in mijn hart achteraf liever een compleet originele auto had willen kopen.... en dat ik net voor deze Sportcross nog even in een redelijke nieuwe Volvo C30 heb gereden waar bij je lekker breeduit zit. Rijd nu met een IS 250 V6 Automaat met 155.000 km's, met schuifdak (vind ik erg belangrijk) , leer en trekhaak en die heeft een totaal ander karakter en bevalt me erg goed. Ik ga 'm binnenkort nog introduceren hier.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.401
228
63
- Nieuwe Schijven + Blokken voor i.v.m slijtage en trillen bij het remmen (heeft het overigens niet opgelost...)

Hier hebben er meer last van :( ik heb het ook. onder de 100 is er weinig aan de hand..
maar boven de 100 en ik rem met halve kracht zeg maar dan voel ik de auto trillen.
rem ik weer keihard dan is de trilling ook weg.... heel gek.... heb expres ook niet bezuinigd op de remmen.
ik heb nieuwe schijven blokken slangen en vloeistof van Stoptech. En ik heb de klauwen gereviseerd inclusief de zuigers.

Maar zoals ik al zei.... probleem is er nog :(
 

Dennis2201

Nieuw hier
27 jul 2017
6
1
3
Hallo Dennis, ook van mij als vorige eigenaar de felicitaties! Veel plezier er mee. Heb zelf 'm niet lang gehad maar ik moet erkennen dat ik er af en toe met enige spijt op terugkijk dat ik 'm verkocht heb. Het is een schitterende auto met karakter en daar zijn d'r steeds veel minder van. Aardige is dat ik juist de einddemper van Megan heb verkocht want ik blijf het liefst bij origineel. De voormalige eigenaar had de originele nog liggen en kon ik zo overzetten en origineel geluid vond ik wat rustiger rijden ondanks dat bij wijlen zo'n Megan ook wel weer wat had. Je hebt in vorige posts kunnen lezen dat een eerdere eigenaar nogal wat aan de auto heeft gedaan. Ik heb aan deze auto alleen de stabilisatorstangrubbers laten vervangen. Ik wilde zelf vorig jaar ook erg graag weer een IS maar dan wel met de 3.0L motor omdat mijn vorige auto - een GS 300 Gen. 2 mij ontzettend beviel qua betrouwbaarheid en motorgeluid en mede omdat ik in 2002 toen ik nog wat jonger was een bijna nieuwe IS200 Exec. automaat had gekocht, was de keuze voor deze IS300 Sc snel gemaakt. Feit is dat ik er een half jaar heb meegereden. Punt is dat mijn vrouw 'm niet mooi vond in rood... en dat ik diep in mijn hart achteraf liever een compleet originele auto had willen kopen.... en dat ik net voor deze Sportcross nog even in een redelijke nieuwe Volvo C30 heb gereden waar bij je lekker breeduit zit. Rijd nu met een IS 250 V6 Automaat met 155.000 km's, met schuifdak (vind ik erg belangrijk) , leer en trekhaak en die heeft een totaal ander karakter en bevalt me erg goed. Ik ga 'm binnenkort nog introduceren hier.

De 1 zijn verkoop is de ander zijn rijkdom zal ik dan maar zeggen! Qua onderhoud is de auto inderdaad goed bijgehouden volgens mij. Ik ben zelf nog jong (25) en vind geluid meer dan belangrijk in een auto als deze, vandaar dat ik mijzelf nu lekker aan het maken ben voor een andere einddemper. Ik vind deze kleur juist erg goed passen bij deze wagen, helemaal omdat deze rood zo ontzettend rood is. geen roze gloed zoals je wel vaker ziet. Leuk om van u te horen!
 

Dennis2201

Nieuw hier
27 jul 2017
6
1
3
Hier hebben er meer last van :( ik heb het ook. onder de 100 is er weinig aan de hand..
maar boven de 100 en ik rem met halve kracht zeg maar dan voel ik de auto trillen.
rem ik weer keihard dan is de trilling ook weg.... heel gek.... heb expres ook niet bezuinigd op de remmen.
ik heb nieuwe schijven blokken slangen en vloeistof van Stoptech. En ik heb de klauwen gereviseerd inclusief de zuigers.

Maar zoals ik al zei.... probleem is er nog :(

ja het is inderdaad exact het probleem wat je omschrijft... om moe van te worden. ik heb het volgende bedacht:
het is eventueel mogelijk dat de geleidestangen van de klauwen stroef glijden of dat er in het verleden verkeerd vet is gebruikt bij het plaatsen. Dit kan ervoor zorgen dat de rubbers die op de stangetjes zitten mogelijk opzwellen waardoor de stangen wederom slechten glijden. Ik ga binnenkort voor beide kanten loshalen en hierop checken, ik meld mijn bevindingen en eventuele resultaten wel!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.401
228
63
ja het is inderdaad exact het probleem wat je omschrijft... om moe van te worden. ik heb het volgende bedacht:
het is eventueel mogelijk dat de geleidestangen van de klauwen stroef glijden of dat er in het verleden verkeerd vet is gebruikt bij het plaatsen. Dit kan ervoor zorgen dat de rubbers die op de stangetjes zitten mogelijk opzwellen waardoor de stangen wederom slechten glijden. Ik ga binnenkort voor beide kanten loshalen en hierop checken, ik meld mijn bevindingen en eventuele resultaten wel!

bin there done that ;-) Heb complete klauwen gereviseerd en ipv alleen de rubbers ook de geleidepennen en de zuigers vervangen.
Het heeft wat te maken met de naaf waar de schijf opzit. Gekke is ook dat je de schijf centreert met je velg en niet met een aparte bout.
Nadat ik deze naaf echt goed kaal had gemaakt werd het een stuk minder. Later nog laten vlakken bij een bedrijf die daarin in gespecialiseerd... werd het nog iets minder.
maar het blijft aanwezig bij vooral half remmen rond de 110 / 130 km/h...
 

Dennis2201

Nieuw hier
27 jul 2017
6
1
3
bin there done that ;-) Heb complete klauwen gereviseerd en ipv alleen de rubbers ook de geleidepennen en de zuigers vervangen.
Het heeft wat te maken met de naaf waar de schijf opzit. Gekke is ook dat je de schijf centreert met je velg en niet met een aparte bout.
Nadat ik deze naaf echt goed kaal had gemaakt werd het een stuk minder. Later nog laten vlakken bij een bedrijf die daarin in gespecialiseerd... werd het nog iets minder.
maar het blijft aanwezig bij vooral half remmen rond de 110 / 130 km/h...

pfoe, ik wordt hier een beetje mistroostig van. Ik ga het evengoed proberen natuurlijk, wie weet scheelt het iets. Even over de montage van de schijf: ik vond het ook een beetje gek dat de schijf als het ware "zweeft". Ik heb dus de velg eraf gehaald en de schijf vastgezet met de wielmoeren, vervolgens de gemeten in hoeverre de schijf "wobbelt". Ik kwam tot een afwijking van 0,1mm. dit is nagenoeg niks en hier zal het probleem dus ook niet vandaan komen. Een andere mogelijkheid is nog dat 1 of meerdere rubbers van ophanging niet goed meer zijn, dit geld ook voor de kogelgewrichten. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij bepaalde types BMW's, wat in dat geval veelal onbalans veroorzaakt tijdens het rijden/remmen. Er is nog een hoop te checken!