Nieuwe Lexus-rijder

robbieoehtsjin

Nieuw hier
24 jan 2025
3
13
3
Hallo Forumleden,

Nadat ik vanaf 1987 altijd Toyota heb gereden, ben ik nu overgestapt naar de Lexus LBX Relax. Aanvankelijk heb ik getwijfeld of ik van een 1.8 5 cylinder Corolla hatchback over zou stappen op een 1.5 3cylinder. De Toyota Yaris Cross, ook een 3 cylinder viel mij namelijk qua geluid tegen.
Maar al tijdens de proefrit met de LBX was ik razend enthousiast. Binnenkort ga ik met de LBX naar Oostenrijk. Ik zal mijn ervaringen op dit Forum delen. Tot nu toe een geweldige auto.

Bijlagen

• 20250102_162139.jpg
    20250102_162139.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 46
Welkom en veel rijplezier. Meteen een leuke route om te rijden met je nieuwe auto. (y)

Vind het een mooie wagen. Zag zo'n LBX laatst bij de dealer staan en zelfs in vuilniszakgrijs was ie stoerder en groter dan gedacht in het echt.
Opvallende Lexus wel. Veel plezier ermee en dat gaat zeker lukken.
mvg,

Vandaag met de LBX naar Oostenrijk gereden. Een perfecte reiswagen. Hij ligt goed op de weg. Bij snel meer power vragen, hoor je hem wel even iets meer, maar dat is verwaarloosbaar. Gebruik gemiddeld 5,6 liter op de 100 km. Door de kleine inhoud van de brandstoftank moet je wel een keer extra tanken. En opzich kan een keer extra stoppen geen kwaad.

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas
Vandaag met de LBX naar Oostenrijk gereden. Een perfecte reiswagen. Hij ligt goed op de weg. Bij snel meer power vragen, hoor je hem wel even iets meer, maar dat is verwaarloosbaar. Gebruik gemiddeld 5,6 liter op de 100 km. Door de kleine inhoud van de brandstoftank moet je wel een keer extra tanken. En opzich kan een keer extra stoppen geen kwaad.
Je kan de rit ook een deel van je vakantie maken😎. Langere afstanden doen wij veelal in twee etappes (kamperen). Of vliegen, dat kan ook😇

Ja, vast een kleine tank net zoals mijn UX (43 liter), maar deze geeft al na 33L het brandende tanklampje aan. In de winter rijdt jouw LBX natuurlijk wat onzuiniger, maar ik heb de 731km van Heiterwang/Fussen makkelijk naar Elten/Arnhem gehaald (5L over) in de zomer. Dan moet van/naar het mooie Z-Limburg ook lukken.
Mvg,

• Leuk
Waarderingen: robbieoehtsjin
Welkom, ik ben benieuwd naar je ervaringen met deze auto naar Oostenrijk

Ik vind de lbx ook best mooi om te zien en ook zeker aan de binnenkant . Ik heb er onlangs bij de dealer even ingezeten maar met mijn lengte van 190 was die dan wel wat aan de krappe kant, Ik weet natuurlijk dat er bedrijven zijn die de stoel wat naar achteren kunnen plaatsen dus dat hoeft geen belemmering zijn. gefeliciteerd

Ja, vast een kleine tank net zoals mijn UX (43 liter), maar deze geeft al na 33L het brandende tanklampje aan. In de winter rijdt jouw LBX natuurlijk wat onzuiniger, maar ik heb de 731km van Heiterwang/Fussen makkelijk naar Elten/Arnhem gehaald (5L over) in de zomer. Dan moet van/naar het mooie Z-Limburg ook lukken.
Mvg,
Hallo Willem, bedankt voor jouw leuke reactie. Winterbanden en de koudere omstandigheden leiden inderdaad tot een iets hoger gebruik.