Nieuwe Navigatie DVD E13 instellen tijdens rit

wilimini

Nieuw hier
8 feb 2010
3
0
0
Hallo mede Lexus-rijders,

Ik heb zojuist de nwe navigatie DVD geinstalleerd in mijn IS220d, en heb gemerkt dat ik nu ook tijdens het rijden mijn navigatie in kan stellen. :worship:
Ik heb me vaak geirriteerd dat dit voorheen niet kon. :X

Hier en daar heb ik diverse berichten gelezen dat veel lexus-rijders er ook een hekel aan hebben om stil te moeten staan om een nieuw adres in te voeren.
Dus koop een nwe navigatie dvd en het probleem is opgelost. :rulez: :worship:
 

Bill

Nieuw hier
15 dec 2010
8
0
0
Verandert de interface dan ook als je de nieuwe dvd's koopt?

Dus ik bedoel dan de menu's in de nieuwere modellen zien er anders uit dan in het 2007 model. Veranderen die dan mee of zijn het enkel de kaarten?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb geen idee hoe de software is van Lexus zelf, maar die beveiliging was een hardwarematig, maar dat is natuurlijk doordat alleen lexus softwarematig aanpassingen kan verrichten.
 

Ronald

Nieuw hier
30 apr 2011
16
0
1
De dealer heeft er bij aflevering een 'verborgen' schakelaar in gezet, die er voor zorgt dat de boordcomputer detecteert dat de auto stilstaat. Naast instellen van navigatie en andere functies zorgt dit er ook voor dat bijrijders tijdens de rit wel een DVD kunnen kijken (met subliem geluid van de ML).
Zelf wel ogen op de weg houden. :roll:
 

joszzz...

Nieuw hier
22 jul 2011
1
0
0
Ik heb een lexus IS250 uit 2006 en wil graag een nieuwe Navigatie DVD. Welk type moet ik dan hebben?
Zag op marktplaats een 2010-2011 versie E-13 voor 50 euro te koop staan. Past die bij mij?
Alvast bedankt Jos
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
Ik heb mijn nieuw ook erin de E13 maar tijdens het rijden kan ik niet via adres een nieuw adres invoeren. :(

Wel kan ik de vlagjes aanklikken om naar te navigeren.

wat doe ik fout, is dit nog een instelling die ik moet wijzigen.

bvd John.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik kijk daarnet even op google "lexus navigation while driving" Komt er opeens een youtube film met een manier om een geheim menu op te roepen om de unlocken. De film is al 5 jaar oud. Ik zal het eens proberen en houd jullie op de hoogte.
edit: Bij mj werkt het ook niet (lexus 220d 2006), geheim menu zit er niet in.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik heb vandaag die unlock gedaan met een schakelaar (via de UK forum) volgens dit plaatje. Dat geheime menu heb ik niet. Ik werd gek van het niet kunnen invoeren van bestemmingen en niet kunnen bedienen van de telefoon.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Komt erop neer dat je de speedpuls kan onderbreken.

Ik heb tevens de handrem schakelaar permanent aan de massa gelegd: rode kabeltje aan bovenste connector doorgeknipt en het stukje draad dat dan nog aan de radio zit aan het metaal van de radio verbonden. Nu kunnen de passagiers dvd kijken tijdens het rijden.

Als ik de schakelaar uitzet (zodat speedpuls wordt onderbroken) kan ik tijdens het rijden de bestemming van de navigatie invoeren, maar ook MP3 folders zien en de telefoon normaal bedienen. Na een minuut ofzo heeft het systeem in de gaten dat je stiekum toch rijdt (door de GPS antenne). Dan schakel je de schakelaar weer even aan en weer uit en dan werkt het weer. Tijdens navigatie de schakelaar aanlaten, want dan heeft ie tenminste de speedpuls.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Wederom een reactie op een wat ouder topic. Maar pas de E16 of E15 ook op de Lexus IS250 (2006) navi? Ik raak een beetje de weg kwijt van al die cijfertjes op die DVD's! ik weet wel dat er op mijn huidige DVD's 86271 staat hetgeen ook op een E16/E15 staat. Moet je ook nog iets doen met die cijfertjes en lettertjes die daar weer achter komen?

Is het trouwens gewoon DVDtje erin en dan kan je de hele handel bedienen tijdens het rijden?! Of het is er nog een (onvindbaar) vinkje?
 

AkshayLexus

Hoort erbij
11 jun 2016
32
8
8
Dag allemaal,
​​​
Ik heb een lexus is 250 2006, maar bij mij krijg ik dat geheime menu ook niet. Werkt het misschien ook zonder ?

Gr