- 18 nov 2017
- 357
- 399
- 63
Om het forum schoon te houden heb ik dit maar even afgesplitst van mijn "afscheids-draadje" in het RX forum.
De bagageruimte is een beetje kleiner maar dan hebben we het over een paar centimeter in elke richting. De extra opbergruimte onder de vloer is wél duidelijk kleiner en de achterbank is niet verschuifbaar, maar het gebeurt misschien twee of drie keer peer jaar dat ik echt veel bagageruimte nodig heb. Die paar keer klap ik dan wel een stuk van de achterbank neer. Er zijn wat minder opbergvakjes dan in de RX en degene die er zijn, zijn net een beetje kleiner maar ik heb niet het idee iets tekort te komen. In ruil daarvoor heb ik nu Android auto, een veel groter scherm, stukken nieuwere navigatie, een groter en helderder HUD, en ga zo maar door. Tot dusver heb ik zeer beslist geen spijt van mijn keuze.
Jarno
Daar kan ik in elk geval al gedeeltelijk antwoord op geven. Qua rijden vind ik de NX tot dusver een heel relaxte auto. Hij is niet zo heel veel kleiner en lichter dan de RX maar zo voelt hij onder het rijden wel aan, het stuurgedrag is prettig direct zonder nerveus te zijn. Verrassend genoeg is op snelwegtempo met de verbrandingsmotor in gebruik de NX misschien nog wel een beetje stiller dan de RX. Als je echt flink gas geeft klinkt een 6 cylinder uiteraard mooier dan een 4-pitter maar ik vind het geluid totaal niet storend. De adaptieve cruise control en lane keep assist zijn merkbaar sneller en nauwkeuriger geworden. Helaas zitten er ook erg veel waarschuwingsbiepjes in waarvan ik er een aantal zeer beslist ga uitschakelen zodra ik weet waar ze zitten. Zo piept hij bijvoorbeeld als ik van baan wissel maar ik heb geen idee waarom. Ik heb ook gemerkt dat ik me wel kan aanmelden en dingen in mijn profiel opslaan, maar bij de volgende keer starten blijk ik weer uitgelogd te zijn. Ik ben echt niet van plan iedere keer handmatig in te gaan loggen, heeft iemand suggesties hierover?vooruitgang in technologie en economie maar (misschien) achteruitgang in type motor eigenschappen en ruimte..
De bagageruimte is een beetje kleiner maar dan hebben we het over een paar centimeter in elke richting. De extra opbergruimte onder de vloer is wél duidelijk kleiner en de achterbank is niet verschuifbaar, maar het gebeurt misschien twee of drie keer peer jaar dat ik echt veel bagageruimte nodig heb. Die paar keer klap ik dan wel een stuk van de achterbank neer. Er zijn wat minder opbergvakjes dan in de RX en degene die er zijn, zijn net een beetje kleiner maar ik heb niet het idee iets tekort te komen. In ruil daarvoor heb ik nu Android auto, een veel groter scherm, stukken nieuwere navigatie, een groter en helderder HUD, en ga zo maar door. Tot dusver heb ik zeer beslist geen spijt van mijn keuze.
Jarno