Nieuwe NX 450h+ rijder

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
357
399
63
Om het forum schoon te houden heb ik dit maar even afgesplitst van mijn "afscheids-draadje" in het RX forum.

vooruitgang in technologie en economie maar (misschien) achteruitgang in type motor eigenschappen en ruimte..
Daar kan ik in elk geval al gedeeltelijk antwoord op geven. Qua rijden vind ik de NX tot dusver een heel relaxte auto. Hij is niet zo heel veel kleiner en lichter dan de RX maar zo voelt hij onder het rijden wel aan, het stuurgedrag is prettig direct zonder nerveus te zijn. Verrassend genoeg is op snelwegtempo met de verbrandingsmotor in gebruik de NX misschien nog wel een beetje stiller dan de RX. Als je echt flink gas geeft klinkt een 6 cylinder uiteraard mooier dan een 4-pitter maar ik vind het geluid totaal niet storend. De adaptieve cruise control en lane keep assist zijn merkbaar sneller en nauwkeuriger geworden. Helaas zitten er ook erg veel waarschuwingsbiepjes in waarvan ik er een aantal zeer beslist ga uitschakelen zodra ik weet waar ze zitten. Zo piept hij bijvoorbeeld als ik van baan wissel maar ik heb geen idee waarom. Ik heb ook gemerkt dat ik me wel kan aanmelden en dingen in mijn profiel opslaan, maar bij de volgende keer starten blijk ik weer uitgelogd te zijn. Ik ben echt niet van plan iedere keer handmatig in te gaan loggen, heeft iemand suggesties hierover?

De bagageruimte is een beetje kleiner maar dan hebben we het over een paar centimeter in elke richting. De extra opbergruimte onder de vloer is wél duidelijk kleiner en de achterbank is niet verschuifbaar, maar het gebeurt misschien twee of drie keer peer jaar dat ik echt veel bagageruimte nodig heb. Die paar keer klap ik dan wel een stuk van de achterbank neer. Er zijn wat minder opbergvakjes dan in de RX en degene die er zijn, zijn net een beetje kleiner maar ik heb niet het idee iets tekort te komen. In ruil daarvoor heb ik nu Android auto, een veel groter scherm, stukken nieuwere navigatie, een groter en helderder HUD, en ga zo maar door. Tot dusver heb ik zeer beslist geen spijt van mijn keuze.

Jarno
 
Bij mij hoor ik geen piepjes als ik van baan wissel (zonder richting aangeven), ik voel alleen een lichte trilling in mijn stuur. Ik heb hier ook geen instellingen voor gevonden/gezien.
Wel piept ie even als je tegen de rijstrookbelijning aan dreigt te komen, dan zie je op de HUD ook de linker- of rechterkant geel kleuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
1e update: Vandaag ben ik op de heenweg over de snelweg gegaan en dat leverde een verbruik op van 1 op 19,2. Op de terugweg ben ik i.v.m. file binnendoor gereden en toen was het verbruik 1 op 22! De auto hangt nu aan de laadpaal en daar zit niet veel tempo in: in een half uur tijd heeft hij welgeteld 1.01 kWh bijgeladen. Ik weet niet of het aan het netwerk hier ligt of een instelling in de auto, maar de paal zou 11 kW moeten kunnen leveren. Nou ja, als hij morgenochtend maar vol is.

@sanookh Ik zie in de HUD niets gebeuren, en als je richting aangeeft dan zou de rijstrook assistent toch niets moeten doen? Ik blijf het maar vreemd vinden en ik moet dit even grondig gaan uitzoeken. Jammer genoeg blijft het werk maar in de weg komen van de écht belangrijke dingen in het leven.

@robtp09 Foei, ga je mond spoelen met zeep! :sick: :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
Bij mij hoor ik geen piepjes als ik van baan wissel (zonder richting aangeven), ik voel alleen een lichte trilling in mijn stuur. Ik heb hier ook geen instellingen voor gevonden/gezien.
Wel piept ie even als je tegen de rijstrookbelijning aan dreigt te komen, dan zie je op de HUD ook de linker- of rechterkant geel kleuren.
Die trillingen doen zich voor omdat je Lane Departure Warning aanstaat en je geen richtingaanwijzer aanzet. Bij mij is dat alleszins het geval. Bij gebruik van de richtingaanwijzer heb ik geen trillingen aan het stuur
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel