Nieuwe velgen en vraag rond verlaging

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Hi,

Mijn eerste echte post, buiten de korte voorstelling :hi:

Ik heb de wagen net, maar er liggen in mijn ogen niet passende 16" wielen onder:
P6190247 compressed.jpg

Ik ben nu aan het zien naar iets passender, 17 of 18, en kwam bij Cavaro Genesis Star uit.
(http://www.cavaro.be/)(snel knip en plakwerk, maar het geeft een idee).
Voorbeeld met Cavaro Star compressed.jpg
Mij leek deze sportief, maar toch ook stijlvol (niet teveel bling). Wat denken jullie?

Ben alleen bang dat de achterkant zo omhoog gaat blijven staan :roll: Ik wil wel andere schokdempers en iets kortere veren steken, maar de man van de bandencentrale vond geen compatibele kit (Eibach en H&R gecheckt). What to do?

Thanks!

Geert
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mij leek deze sportief, maar toch ook stijlvol (niet teveel bling). Wat denken jullie?
Gevaarlijke vraag ;)

Zo vanaf de foto lijken deze velgen (naar mijn smaak) iets te sportief/modern? voor de klassieke LS. Uiteraard is dat altijd een subjectieve afweging, dus volg je gevoel als je erachter staat.

Als ik iets tegen kom inzake verlaging, dan meld ik dat, denkelijk zijn er wel wat LS die-hards op 't forum die hier goede tips in kunnen geven ;)

Wbd verlaging kom ik wel vaak "Megan Racing Street LP Series Coilovers" tegen. Je zou ook nog kunnen informeren bij de leveranciers hier op Marketplace: viewforum.php?f=17
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Ben een beetje aan't draaien in de richting van originele exemplaren...
Door 18" te steken is het misschien nodig de wagen te verlagen en ben bang dat de combinatie van die 2 acties ervoor zorgt dat het comfort verdwijnt. En daar heb ik hem nu eigenlijk net voor gekocht...

Iemand een idee of deze velg origineel is? En zo ja, waar zou ik die kunnen vinden?
 

Bijlagen

  • origineel.jpg
    origineel.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 52

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Uit o.a. de comments op de US en UK fora lijkt het comfort goed mee te vallen m.b.t. een goede veer/verlagingsset en 18".

Je zou ter referentie en model velgen hier nog even kunnen kijken (volgens mij kun je er niet bestellen, of leveren niet naar NL). http://www.finishlinewheels.com/LEXUS/LS+SERIES/

De getoonde velgen als van pic lijken/zijn modeljaar 2001 (volgens bovenstaande site). En dan nog de vraag waar je zoiets kunt vinden.... Misschien Marketplace alhier, MP, etc. Er zijn mogelijk ook wel forumleden hier die kunnen helpen (importeren, etc).
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Merci, coole site voor referenties, maar idd spijtig genoeg geen international shipping...

De originele van de LS430 geniet nu weer mijn voorkeur. Heb hier uit het archief nog een foto gevonden van Jelmer zijn auto. Die staat echt wel proper op de LS400...
lexus ls430 velg omp.jpg

Ik heb hier een lijst van alle Belgische Lexus dealers, dus ik zal eens beginnen rondbellen. Als je in NL een goed setje moest weten staan, laat maar weten, da's ook niet ver en we rijden graag he :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Vind ik ook, die staan beslist chique en waardig! Je zou Jelmer misschien nog een PM kunnen sturen met de vraag of hij nog iets weet of kan aanbevelen qua leverancier etc.

Via de dealer zal het (als ze al iets kunnen regelen hierin) vermoedelijk een kostbare grap worden. Ik zal (en hopelijk met mij ook andere forumleden) in ieder geval de oogjes open houden m.b.t. de velgen.
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
PM naar Jelmer is verzonden!

Dealer wist me te zeggen dat deze nieuw 900 euro per stuk kosten (zonder band dus). Niet duidelijk of dit met of zonder BTW was, wel duidelijk dat dat geen optie is :neutral:

Wel heel vriendelijk die mensen van Lexus, heb 4 dealers (Antwerpen, Hasselt, Gent en Brussel) aan de lijn gehad, allemaal heel behulpzaam!
:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
De dealer moet je even vergeten met dit soort dingen.
De beste kans heb je op marktplaats/speurders/eBay.

Ik heb zelf Toyota velgen gekocht, 350 euro voor 4 velgen en nog eens 200 voor goede gebruikte banden.
Rijdt prima en veel goedkoper dan elke dealer.

Gewoon even rondkijken.
Je zult ook zien dat originele Lexus velgen qua model ook niet alles zijn...

Let wel op dat je een ET waarde en breedte neemt die overeenkomt met je originele maat (7J, ET50).
Als je een afwijkende maat (breedte kan afwijken, ET maximaal +/- 5 mm) neemt, zorg dan dat je even opmeet hoe het uit komt.
Aan de hand van de ET waarde en de velgbreedte kan je prima testen hoe je wiel uitkomt.
Ook je bandenmaat moet je even uitrekenen, ik heb daar een Excelsheet voor gemaakt destijds.

Als je dat allemaal niet doet en zomaar een wiel koopt dan kan je problemen krijgen met passing of uiterlijk, maar dat is dan ook geheel aan je eigen (on)voorbereiding te danken :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar dat is dan ook geheel aan je eigen (on)voorbereiding te danken
Tja, niet iedereen kan of wil goochelen met ET waarden of sheets, daarbij zijn er ook wel wat leveranciers die 'garanderen' dat het past (not).. Daar is nog wel ergens een topic over ;)

Bij vragen of twijfel kan TS uiteraard hier zulke vragen kwijt, bij voorkeur voor aankoop :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ja dat is ook zo.
Garanderen dat dingen werken gebeurt een hoop, alleen dat zijn vaak verkopers en die weten per definitie niks van techniek dus die moet je nooit vertrouwen.

:p
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Je moet geduldig wachten tot er een flapdrol plots besluit te emigreren terwijl hij net voor 1500 Eu aan velgen en rubber heeft laten plaatsen ...

Dan heeft hij 4 velgen over en de crisis knijpt hem helemaal plat sla dan je slag zou ik zeggen.

:rulez:
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
De (5) LS430 velgen zijn trouwens vorige week donderdag binnen gegaan bij een hersteller. Ze gaan ze zandstralen en spuiten. Met poederlakken had die persoon minder goede ervaringen in de kleur zilver. Hij poederlakt enkel in andere kleuren (zwart bvb). Beetje vreemd dacht ik, maar maakt me op zich niet zo heel veel uit, en spuiten was goedkoper... Er komt trouwens een Michelin Primacy 3 op (225/50/17). Behandelen en spuiten komt op 100 euro per velg, band kost ongeveer 180 euro per stuk. Volgende week hopelijk klaar, dan komen de foto's!

De 'gebrek aan geduld' ziekte slaat weer toe :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
gko777 zei:
Merci, coole site voor referenties, maar idd spijtig genoeg geen international shipping...

De originele van de LS430 geniet nu weer mijn voorkeur. Heb hier uit het archief nog een foto gevonden van Jelmer zijn auto. Die staat echt wel proper op de LS400...
<onbekende bijlage (lexus ls430 velg omp.jpg)>

Ik heb hier een lijst van alle Belgische Lexus dealers, dus ik zal eens beginnen rondbellen. Als je in NL een goed setje moest weten staan, laat maar weten, da's ook niet ver en we rijden graag he :)

Die velgen heb ik nu volgens mij en dat waren Lexus RX velgen ( tenminste de man reed een RX) , ik wou eigenlijk een soort gelijk iets maar dat is onvindbaar voor nu. Nu ik is goed kijk heb jij toch andere .... je naafdop is groter.

Comfort is hetzelfde gebleven ik wil alleen ook die ubergeile Primacy banden ....

Groet

Lexter
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ik vind je LS echt een plaatje dat betekent dat ik hem hem heel erg mooi vind ....
Kun je de binnenzijde is fotograferen voor mij ?

Taupe kleur ?

Ik zag laatst een complete set originele leren bekleding voor 375 $ ......das de helft van de nieuw waarde.

Groet

Lexter
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Bedankt voor't compliment. Ik had eerst mijn bedenkingen over de kleur, maar nu ben ik er eigenlijk heel tevreden mee, zeker met de 'nieuwe velgen'. Een paar foto's van het interieur:
1.jpg

3.jpg

2.jpg

Zetelverwarming zat er origineel niet in, dat was een hele job om dat er in te krijgen...
Maar ik ben beter met dat soort zaken, minder met het mechanische, dat laat ik aan jou over
:rulez: