nieuwe velgen en winterbanden

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Ik heb een GS 300 uit 1998. Wanneer het kwik toch gaat dalen (niet voor te stellen vandaag...) wil ik weer op winterbanden gaan rijden.
Nu ben ik leek op velgengebied, maar kan ik een set velgen van een Is 250 er onder zetten? Steek, naaf en ET waarde schijnen hetzelfde te zijn volgens steekmaat.nl.
Echter worden er wel andere banden genoemd.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Als , steek ,naaf, ET waarde het zelfde zijn , past het 1 op 1,
wat bedoel je met ' er worden wel andere banden genoemd ' ????

Welke banden er onderkomen bepaal je zelf,
ga voor een van de A-merken nieuw of gebruikt
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Heb het al vaker gezegd: steekmaat.nl is een flutsite. De genoemde ET50 voor een IS250 2006-2013 klopt niet (ja alleen stock achter 255/40/R18 18x8.5 is ET=50) want het is ET=45 op 17 inch voor en achter en 18 inch voor (allen stockwaarden). Nou hoeft die 5mm op zich nog geen issue te zijn maar juist vermeld is het niet. En dan de hele serie van 16 t/m 20 inch vermelden als mogelijke maten. Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.:cry:
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
@Hube, bedankt dat is een erg goede opmerking!

Bedankt voor de tips, ik ga dit even verder uitzoeken.
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Ik dacht ook even te gaan spelen met die bandenomrekentabel van Fastatje.
Ik snap alleen deze opmerking op de site niet:

Het verschil in percentage mag niet:
- Groter zijn dan 1,5%
- Kleiner zijn dan 2%


Als ik de staggered opstelling van de IS 250 pak en de voorbanden op de achterzijde zet komt er een afwijking van 2,38%.
Toen ging ik het verschil in percentage even goed bestuderen....
Groter dan 1,5% check
Kleiner dan 2% check
Conclusie: Geen enkele afwijking mag

Terwijl ik dit tik vat ik hem:
groter dan 1,5% en kleiner dan -/-2%

*zucht* weten jullie welke bandenspanning jullie met Kurt in de kuip hebben ;-)

mijn zoektocht naar winterbanden + velgen gaat nu gewoon voort.

Grtz Kurt
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Nee, je leest het verkeerd, De rol omtrek mag niet met meer dan 1,5% toenemen, of met 2% afnemen, deze hebben betrekking tot de afwijkingen die ontstaan bij de snelheid meting. Daarom mogen de afwijkende maten van voor en achter ook niet gewisseld worden, de banden waarop de snelheid gemeten worden zijn van belang, of wel al gooi je tractor banden achterop, als de snelheid gemeten word op de bak welke de voorwielen aandrijft is de meting nog steeds correct.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Hey Tuut,heb nog een mooie winterset voor je in 17'' met goeie winterbanden,als ik me niet vergis is de bandenmaat 225x45x17 ET=45
Merk velg is ICW,zal zo snel mogellijk foto's plaatsen in topic marktplaats natuurlijk met prijs.Hou het ff in de gaten op marktplaats topic.
 
Laatst bewerkt:

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Thanks!
Weet iemand of van mijn staggered IS de snelheid voor of achter wordt gemeten?
Dan switch ik naar 16 inch voor de winter denk ik.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Bedankt voor het aanbod, maar ik zoek saaie OEM velgen ;-)

Hoewel ik er nog niet uit ben, ik ben lui en all season banden spreken me ook aan. Dat scheelt een hoop gedoe met banden wisselen, bovendien denk ik dat all seasons in de helft van het jaar de beste keuze is.