nieuwe velgen

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
De oem 17" velgen komen winterbanden op te liggen.
Maar die staan indd erg goed naar mijn mening.
Maar ik wilde graag grotere mooie velgen voor onder de is en die heeft lexus gewoon niet.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik vind 't ook wel mooi dat als je eens (zeer zeldzaam) achter een andere IS rijdt, of ernaast parkeert, wel iets meer verschil valt waar te nemen tussen de twee auto's dan alleen een ander kenteken... Aan mij zal 't dan niet liggen :grin:.

De Vossen van Hube is anders erg opvallend, precies wat jij dan hebt omschreven. Net een tikkie anders dan anderen. Dat vind ik persoonlijk ook leuker ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hoe vaak kom je nou een andere lexus tegen die helemaal hetzelfde is als dienvan je zelf. Ik zou niet vanwege het anders willen zijn dan andere mijn eigen auto persoonlijker(lelijker) maken. Smaken verschillen inderdaad.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Het moet inderdaad je smaak zijn, persoonlijk vind ik dan OEM saai.
Dan krijg je gewoon een "standaard" gevoel bij auto's (ongeacht merk).

Precies dezelfde zal het sowieso nooit zijn maar wel grote overeenkomsten. > dezelfde kleur en eventueel dezelfde wielen. Dan zou je de auto toch van dichtbij moeten bekijken/op de details moeten letten.

Het hoeft van mij niet per definitie andere velgen te zijn, een andere kleurtje op de originele velgen kan al veel doen. Uiteraard blijft het iets dat je zelf moet weten wat je ermee wilt of gaat doen. 👍
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Het moet inderdaad je smaak zijn, persoonlijk vind ik dan OEM saai.
Dan krijg je gewoon een "standaard" gevoel bij auto's (ongeacht merk).

Precies dezelfde zal het sowieso nooit zijn maar wel grote overeenkomsten. > dezelfde kleur en eventueel dezelfde wielen. Dan zou je de auto toch van dichtbij moeten bekijken/op de details moeten letten.

Het hoeft van mij niet per definitie andere velgen te zijn, een andere kleurtje op de originele velgen kan al veel doen. Uiteraard blijft het iets dat je zelf moet weten wat je ermee wilt of gaat doen. 👍


helemaal mee eens
en de oem velgen staan vaak net iets te veel naar binnen
ik ben van 16 naar 19 inch gegaan en van 7J naar 9,5J omdat de wielkasten beter gevuld zijn om zo een flush look te creeren , en daarmee vind ik dat de lijnen van de auto meer tot zijn recht komen
dit geld voor mijn auto , ik hoef niet bang te zijn dat ik toevallig naast een andere blauwe SC400 kom te staan bij de AH en mij daar wil onderscheiden :)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Hmm ik lees toch niet dat ik iets over de kwaliteit zeg tussen oem en Vossen.
Alleen dat de oem geen fijne coating hebben...

Inderdaad... ik heb je reactie over Vossen verkeerd (of anders) geinterpreteerd. Me scuzzie.:giggle:

Alleen een beetje jammer dat er meteen zo denigrerend over 'velgjes' en 'goedkope tjoening' gesproken moet worden.:thumbsdown: Ik bedoel dit ...:p

Hoeveel Lexus'en zijn hier bijvoorbeeld verlaagd geworden? Juist!
Verlagen is meestal ook het eerste wat Sjonnie om de hoek met z'n eerste, net 18 jaar oude, gare Astra gaat uithalen. Maar ook m'n buurman met z'n BMW428i van maart dit jaar. Maar voor de prijs van de verlaging voor ??n BMW verlaag je met gemak vier Astra's, dus heet het voor de BMW Tuning en voor de Astra ineens tjoening?

Feit is dat ik bij elkaar ruim 8 ton aan km's ervaring heb opgedaan met 'goedkope tjoeningvelgjes'. Tot op heden volledig spijtloos. Lexus, incasseer deze maar.

Als Lexus dat premiumgevoel werkelijk zo hoog heeft zitten, dan hadden ze zich al lang kunnen profileren door wat issues op te ruimen en hun klandizie tegemoet te komen. Niet alleen m.b.t. premium-onwaardige OEM-velgen, maar ook v.w.b. menige tijdens de start ratelende premium-IS250's (waarover overigens wel recalls bestaan in -ik dacht- Australie en de USA). Maar goed, ik ga nu offtopic...:wip:
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
...en nu weer gauw ontopic:p

@Nielow: jouw nieuwe velgen, zijn dat toevallig TN4's?
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Jap tomason tn4,
Maar waren niet leverbaar in zilvergrijs dus heb ik ze naar de coater gebracht.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
:thumbsup::). Ben benieuwd straks... volgend jaar... april ofzo.:photo:
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
No Title

de laatste puntjes op de i, emblemen!
 

Bijlagen

  • photo4675.jpg
    photo4675.jpg
    29,7 KB · Weergaven: 40
  • photo4676.jpg
    photo4676.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 37