Nieuwe wielen voor m'n LS

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Met dank aan Jelmer. Staat de auto veel beter, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten h?. :mrgreen:

Het zijn LS430 wielen (als ik het me goed herinner) met dunne bandjes. Die zijn nog aardig goed, maar ik rij veel dus dat zal niet al te lang meer duren. Volgens Jelmer moeten er daarna 245/40 banden op en wie ben ik om hem dat te betwisten :roll:

Auto staat nog wel hoog op de poten, maar ik wil geen afstand doen van de luchtvering. Ben er helemaal verkikkerd op geraakt (heb de auto nu 3 maanden; 10.000 km). De nieuwe 18 inch wielen doen nauwelijks afbreuk aan het imago vliegend tapijt. Wel iets natuurlijk, maar ik vind de auto strakker rijden dan met de originele 15 inch ballon banden.

Het begint voorzichtig een klein projectje te worden. Jelmer heeft gelijk witte knipperlichten laten meekomen uit de US voor aan de voorkant en ook de remmerij voor van de 2de generatie inclusief de onderste wielophanging van een tweede generatie anders gaat het niet goed komen. Dan moet deze oude dame ook op dat gebied weer up to date zijn. Dat gaan we er later wel op zetten.
Wellicht dat de auto ook nog iets verlaagd wordt (wel met behoud originele luchtvering). Jelmer heeft nog zo'n add-on computertje om de hoogte naar believen aan te passen. Met een beetje mazzel past die op dit model, of anders de youzaeland SS kit (als ik het goed spel), of... gewoon laten zoals het is... :neutral:
 

Bijlagen

  • 05042011048.jpg
    05042011048.jpg
    134,1 KB · Weergaven: 45
  • 05042011047.jpg
    05042011047.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 45
  • 05042011050.jpg
    05042011050.jpg
    144,8 KB · Weergaven: 42

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Het zijn GS350/460 velgen

Bandenmaat is nu 225/40R19. zit niet ver van origineel af (1.5%). maar omdat de eerste LS van zich zelf een stuk kleinere wielen heeft dan +93 blijf je met aardig wat 'fender-gap' zitten.

Met andere banden is dat al flink opgelost. 245 zit net iets boven de originele waardes. op die manier zit je een beetje tussen 90-92 en +93 in kwa totale diameter, en klopt je snelheidsmeter ook iets meer. + dat je wat minder 'fender-gap' heb. 245 past ook het beste op deze 8J velgen. heb je nog een beetje velgbescherming.
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
mlcoolj bedankt voor je reactie. Is altijd leuk om te horen nietwaar??? ;)

Gunst Jelmer... ik heb dus niet opgelet. Van een GS dus en niet van een LS.Ik zal maar zeggen dat het kwam van de kou. Ik had geen jas bij me en bevroor bijna voor Jelmer z'n garage.

Volgende banden worden dus inderdaad ietsjes hoger en wat breder. Zal er alleen maar beter van worden.

Alor.. velgen zien er in het echt nog beter uit... toevallig past de kleur (zilver, bijna tegen donker chroom aan) prima bij mijn bruine LS.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zoals al gezegd.. misschien als je andere bandjes eromheen doet dat het de wheelgap vult. Goede keuze heb je gemaakt hoor! :rulez:
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Zo man staat echt goed! Die velgen passen inderdaad erg goed bij jou auto, en erg dikke banden heb je toch niet nodig bij een ls.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
18" valt wel mee, het is gewoon dat bij deze de bandenmaat nog wel wat groter mag. Daardoor lijkt het nu zo'n klein bandje.

Nu weet ik dat +93 grotere diameter heeft, maar bij mij ziet het er pas zo uit als ik 20" rijd met originele rolomtrek:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Rijd dat nou slecht? nee, niet slechter dan 19", wel in vergelijking met 16". Maar bij een LS is het zo dat de vering de meeste uitwerking heeft. Met luchtvering moet je aardig groot gaan wil je er daadwerkelijk een negatiever beeld van krijgen. Ben toen van 16" naar 18" gegaan op luchtvering, merkte er geen zak van. Ligt ook aan de banden. Maar zoals ik al zei, de +93 LS mag groter met z'n Rolomtrek, dus wat bij een 90-92 18" is, mag bij een +93 gerust 19" zijn
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
haha, dit is een foto van vorig jaar, je denk toch niet dat ik langer dan ??n dag op 20" ga rijden, ik sta voor l*l :mrgreen:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
WOW!!!!!!!!!!!! Die velgen zijn echt prachtig Jelmer! Boeit het wat dat ze groot zijn? Ze zijn gewoon supermooi!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mwoah, in theorie zou je auto meer moeten gaan verbruiken met bredere wielen, aangezien de rolweerstand toeneemt.

Met grote in diameter moet je juist kleiner gaan om hem meer te laten slurpen per kilometer, al zal dat ook wel weer meevallen, tenzij je er skateboard wielletjes onderzet :p