Nieuwe zomerbanden

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
He mensen, Binnenkort swap ik weer mn winterwielen voor mn zomerhoepels. Mn achterbanden op deze velgen zijn net slicks, dus die moeten vervangen worden. Nu mijn dillema: Op mijn vorige auto's altijd op Toyo Proxes T1R eronder, alleen het bedrijf waar ik altijd gebruik mag maken van de brug en machines kan deze niet (meer) leveren. Hij is gewijzigd van leverancier, dus vandaar. Welke banden word er hier door de forumleden gereden? Het gaat om 215/45r17, de 'gewone' bandenmaat. Nu liggen er b-keusmerk banden onder (van de vorige eigenaar) en ik heb persoonlijk liever betrouwbare en goede banden eronder. Alle suggesties zijn welkom ;)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
849
1
463
63
Ik heb goede ervaringen met Conti SportContact 3. Ontzettend veel grip, stijve wang, prima rechtuitstabiliteit. Eind deze week (hopelijk) komen er Bridgestone Potenza's voor en Dunlopp Portmax GT's achter onder. Dit is niet direct mijn eerste keus, maar misschien bevalt het wel. Toen ik vier jaar geleden aan het shoppen was voor banden waren de Dunlops wat goedkoper dan de Conti's. Ik heb in elk geval zeker geval geen spijt gehad van die Conti's. Gezien het kleine prijsverschil nu, zou ik best de SP5 nemen. Maar ik wil ook wel eens de Michelin Pilot Supersport proberen, die heeft een zachtere wang en is daardoor comfortabeler.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
708
147
43
Ik heb sinds het voorjaar vorig jaar de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden onder de auto liggen en kan zeggen dat ik er heeeeel erg tevreden over ben. Van tevoren lagen er Viking banden voor op en Goodyears met V-profiel achter, maar sinds die nieuwe heb ik een grip waar ik bang van word. Tijdens de slipcursus vorig jaar stond ik ook sneller stil bij de noodstop dan de demoauto. Erg tevreden gebruiker van de Goodyears dus :)
 

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Vandaag de Dunlop Sportmaxx bestelt, de winterbanden (Dunlop winterblabla 3d) zijn op zich ook goed bevallen, dus vandaar die keuze. Over een paar maanden dus een update of ze een beetje waar voor hun geld bieden
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Gezien de aankoop van een IS300 Sportcross of Subaru Legacy Touring 3.0R Spec B even in de ijskast staat ivm de aankoop van een huis, zal ik de aankomende (herfstachtige) maanden in m'n IS200 blijven rondtoeren. Gezien de huidige zomerbanden (Viking) uitgedroogd en versleten beginnen te raken ben ik opzoek naar een vervanger. Om m'n andere set velgen heb ik nog 2 Dunlop Sportmaxx TT's liggen, de Bridgestone Potenza's zijn echter aan vervanging toe (schuin afgesleten). Dus de Dunlop's gaan op m'n huidige set velgen wat mijn 5 spaaks OEM velgen vrij maakt om te restaureren. Rest nog 2 nieuwe banden te kopen. Met de Sportmaxx TT was ik redelijk content, hoewel de grip wat tegenviel t.o.v. de Bridgestones (metname door de zachtere/slappere wang). Op dit moment zit ik te kijken naar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 en Falken ZIEX 914. Pirelli Pzero Nero lijkt mij ook wel wat, maar ik vernam dat deze nogal snel slijten. Wellicht dat Alor dit kan onderbouwen ofwel tegenspreken.

Nog andere suggesties?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik heb de ziex 912 gehad en was dat heel erg tevreden over. Na 2 jaar en 2x circuit zijn de voorbanden Nog slechts op de helft. Weet niet of de 914 hetzelfde is maar kan mij niet voorstellen dat het niet minstens zo goed zou moeten zijn. De andere merken heb ik geen ervaring mee.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Na lang wikken en wegen toch voor de Fulda Sportcontact gegaan. Het lag allemaal dicht bij elkaar maar de recensies over (af)rolgeluid en slijtage gaven de doorslag. Binnenkort eronder en ervaren.