nx 300h

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Goldwing

Nieuw hier
25 jun 2025
2
0
1
Beste allemaal,

na jaren mercedes gereden te hebben gisteren een nx300h aangeschaft nu ben ik een beetje in afwachting of de cvt automaat me gaat bevallen welk zijn jullie meningen en ervaringen?

alvast bedankt voor de feedback

mvg

Welkom hier met je mooie en fijne NX!

Er zullen altijd mensen zijn die de e-cvt niks vinden. Dat zijn dan ook nog eens vooral journalisten.
Ik persoonlijk vind het heerlijk! Geen schokjes van de schakelmomenten, gewoon helemaal smooth!
En eigenlijk gewoon bullet-proof. Niks geen koppelomvormer, laat staan een dubbele plaat koppeling (DSG) met alle mogelijke ellende.

Maar ervaar het vooral zelf. Ik vermoed dat je het zomaar eens heerlijk kunt gaan vinden (maar ben wat bevooroordeeld) 😎

Welkom hier met je mooie en fijne NX!

Er zullen altijd mensen zijn die de e-cvt niks vinden. Dat zijn dan ook nog eens vooral journalisten.
Ik persoonlijk vind het heerlijk! Geen schokjes van de schakelmomenten, gewoon helemaal smooth!
En eigenlijk gewoon bullet-proof. Niks geen koppelomvormer, laat staan een dubbele plaat koppeling (DSG) met alle mogelijke ellende.

Maar ervaar het vooral zelf. Ik vermoed dat je het zomaar eens heerlijk kunt gaan vinden (maar ben wat bevooroordeeld) 😎
ja we rijden ook nog met een cabriolet met dsg automaat

Ik erger mij altijd aan die “reviews” waar geklaagd wordt over een CVT. Ik heb sterk de indruk dat ze niet eens de tijd nemen om te wennen aan zo’n CVT. Na een paar ritten weet je niet beter. En je krijgt er enorm veel comfort en souplesse voor terug. Ik vind het op de snelweg ook erg prettig rijden, als je even snel vaart wilt maken dan gaat dat mede dankzij de versnellingsbak lekker vlot.

• Leuk
Waarderingen: Frank2b en Bobusa
I too drive NX300H for last 2+ years and this is my first eCVT. No issues at all and I really enjoy the smoothness. It will be a problem if you want to 'feel' shifts and if you expect shifts to be 'quick' when you do a 0-100. As far as acceleration is linear (Rev progresses graduallty), everything goes smooth. On top, you get to have one of the most reliable systems out there. Having said all of those, Please decide for yourself after experiencing it for yourself.

Sinds 2005 rijd ik nu met de Toyota/Lexus eCVT. Eerst een Prius II, daarna een GS 3, en nu de NX300h.
Briljante aandrijving. Een soepele, lineaire versnelling die alleen wordt geevenaard door EV's.
Sinds 2017 gebruik ik de eCVT ook als caravantrekker. Het is verbazend hoe eenvoudig en nauwkeurig deze aandrijving je bij lage snelheden laat manouvreren. Echt briljant!