OEM ruitenwissers !!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Een goed maand geleden heb bij lexus 2 vervangstukken voor de ruitenwissers gekocht, enkel het rubber gedeelte.
Eerste dag werkten die dus gewoon goed... Maar nu laten die dus gewoon een soort waas op de ruit waar je bijna niet door kijkt. Als het net begint te regenen dan is het mogelijk dat je zoiets voorhebt, maar bij mij is het dus hardnekkig. Ik heb de ruit al gereinigd met ruitenreiniger maar niets helpt.... Zou het nu aan de wisserbladen kunnen liggen of moet ik een ander middel proberen om de ruit te reinigen ???
Anders ga ik gewoon van die aero-flat wissebladen van ebay bestellen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ofwel, een lastige vraag die vele oplossingen (of niet) kent.. Het lijkt verstandig eerst een aantal zaken uit te sluiten, voordat je ? investeert en het probleem blijft.

Was die 'waas' er al, of de reden dat je de wisrubbers hebt vervangen? Dat zou al iets kunnen uitsluiten.. Staat er naar je gevoel voldoende/teveel spanning op de wissers?

In eerste instantie dien je er zeker van te zijn dat er niet een film (hot)wax/silliconen etc. op je voorruit plakt, of de wissers zelf. Niet alle ruitenreinigers halen zo'n film weg, of laten zelf een laagje achter (b.v. glassex). Het kan lonen eerst met andere middelen te experimenteren. B.v. met Ammonia en speciale vetvrije doeken (let op lak, rubber en je neus), eventueel even googlen op vetvrij glas en methodiek. Het kan zelfs aan de ruitenwisser vloeistof liggen, misschien zit daar een bepaalde toevoeging in.

Vaak zie je e.e.a. optreden tijdens de winter of hete zomerdagen, waarbij je kunt denken aan veranderende eigenschappen van het wisrubber (of wisservloeistof). Mogelijk vertoont je voorruit veel krasjes e.d, en blijft er iets 'hangen', maar dat is uiteraard discutabel. Zelfs polijsten voorruit wil niet altijd een goed resultaat geven.

Alternatief kan idd zo'n Aero vormen. Overigens wel even zoeken welke goed getest zijn, omdat daar slechte kwaliteit tussen kan zitten. Uiteraard is ook dat een 'trial en error' mogelijkheid..

Mocht je slagen, laat het dan even weten ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als ik dit probleem tegen kom maak ik de ruit grondig schoon met remreiniger. Werkt perfect! Wat je nu hebt is inderdaad een vette ruit, dat kan van vanalles komen.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Zo.... net de auto laten wassen (hand carwash) en bij het thuiskomen heb ik de voorruit met schoonmaak azijn proper gemaakt en ook de wisserbladen gedaan. En laat het nu maar regenen.... lol

De wisserbladen heb ik vervangen omdat ik ook al zo'n vettige ruit had, en daar ik toch bij lexus was maar meteen andere wissers gekocht... Het is vooral als het donker(der) wordt dat je zichtbaarheid erg beperkt wordt door dat vet.
En ik gebruik nu gewoon van die winter sproeivloeistof dat je kan kopen aan elke tankstation.. Wist niet dat hier ook verschil in was, maar ik ga er vanuit dat het niet de bedoeling is dat het uw ruit vettig maakt, maar idd je weet niet juist wat er allemaal inzit !!!