Onderhoud automaat IS200 business

MartijnD

Nieuw hier
18 aug 2015
1
0
0
Ik ben nieuw op het forum want ik overweeg om mijn jongensdroom auto aan te schaffen, een IS200. Nou ben ik niet technisch van huis uit maar vertrouw ik wel op de kwaliteit en techniek van Lexus. Maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik ga kijken voor dit model. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is hoe een automaat 4 zich houdt na zeg 180.000km en als je nog wel wat km wil maken. Kan je daar problemen mee verwachten en loopt dat gelijk in de papieren?

Alvast bedankt voor ieders hulp en andere tips om me op weg te helpen.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Welkom Martijn. De IS200 is redelijk onverwoesbaar, mits goed onderhouden en bereden. Mijn vorige IS200 met 4-traps automaat gekocht van eerste eigenaar met rond de 2 ton. Die liet de bak iedere 50.000 spoelen, schakelde nog als nieuw. Eigenlijk was de hele auto nog als nieuw, in alle opzichten. Dus controleer de historie. En sommige dingen zijn met een goede beurt vast wel op te lossen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Welkom MartijnD

Succes met je zoektocht! Ik weet niet of je zwaarwegende redenen hebt om voor de automaat te gaan, maar persoonlijk vind ik de 6 handbak wat beter bij het karakter van de motor passen. Een enkele keer (bij flinke file) dat ik uitkijk naar een automaat. Over de duurzaamheid van de bakken lees je dat ze doorgaans een autoleven mee gaan (mits goede aandacht en onderhoud)