Onderhoud

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
Hallo Mensen,

Kan ik ergens terug vinden wat jullie voor de grote beurt betaald hebben met of zonder extra,s.
En wat hier dan gedaan is.

bvd Jps

In diverse topics wordt het her en der wel benoemd.

Op de officiele lexus internetpagina kan je de prijzen vinden van een IS 2, wat een kleine en grote beurt kost.
De beurten zijn bij Lexus niet duur, onderdelen zijn in vgl. wel aan de hoge kant.

Alor zei:
Alan zei:
kleine beurt is ongeveer rond 225 en grote beurt is ongeveer 340 euro met vervangend vervoer.

Hier wil ik ff iets over zeggen mijn vriend.

Hoe kom je in godsnaam hierbij :D Ik heb nog nooit en never deze bedragen betaald, alleen maar veeeeel meer en zonder bijkomde kosten.

Word je dan steeds getild.?? :X

Of doen ze steeds meer dan je vraagt.?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen wel de bedragen die Alan noemt betaal. M.u.v. de laatste beurt waarbij de schijven vervangen moesten worden. (ja na 60d km al!)

Kocht de mijne vorig jaar met zo'n 43000 km op de klok en moet zeggen dat de remschijven toen al redelijke slijtage vertoonde. Zal wel niet het sterkste punt zijn vrees ik, het materiaal van de schijven.
Is natuurlijk ook een redelijk gewicht wat geremd moet worden (zo'n pakweg 1550 kg).

Hube zei:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen wel de bedragen die Alan noemt betaal. M.u.v. de laatste beurt waarbij de schijven vervangen moesten worden. (ja na 60d km al!)

Ik geef ook mijn bedragen aan, maar goed elk dealer is net iets anders, maar de verschillen zitten in een range van 20 euro.

Alor zei:
Alan zei:
kleine beurt is ongeveer rond 225 en grote beurt is ongeveer 340 euro met vervangend vervoer.

Hier wil ik ff iets over zeggen mijn vriend.

Hoe kom je in godsnaam hierbij :D Ik heb nog nooit en never deze bedragen betaald, alleen maar veeeeel meer en zonder bijkomde kosten.

Dit zijn bedragen van onderhoud die ik de afgelopen 200.000+km heb betaald, dus het klopt zeker weten! :D

Hube zei:

Dat mag je niet meenemen als bedrag van een standaard beurt, zie mijn link (PDF) van de voorgeschreven standaardprijzen.

Remschijven, blokken, etc. komen daar nog bij.

De standaard beurt kan goedkoper worden als je bijv. een eigen K&N filter hebt, die hoeft dan bijv. niet vervangen te worden. En er zijn meer zaken die je zelf kan doen en laten minderen op de rekening.

wow! een groot onderhoud is de helft goedkoper in Nederland dan Belgi??
zou het een probleem zijn voor de garantie om in Nederland mijn onderhoud te doen ipv Belgi??

Hube zei:
Wat koste die remschijven vervangen?
Aangezien mijn lexus ook al behoorlijke remschijf slijtage heeft [70000km].

mvg Michel

Kosten voor vervangen is ongeveer 95 ex btw , dit is alleen arbeid. Schijven zijn rond 250 ex per set volgens mij.

Nee ex remblokken remblokken erbij kost je weer 200 apart maar misschien icm schijven goedkoper... Wat me logisch lijkt