Online originele lexus onderhoudspullen kopen

Rinesh

Nieuw hier
3 jul 2024
21
15
3
Beste leden,

Is er misschien een NL website waar originele onderhoudsspullen gekocht kunnen worden voor onze lexus? Denk aan oliefilter-luchtfilter etc.
Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niets bijzonders vinden...

Hoor graag indien jullie wat meer weten.

Mvg.
Rinesh

Wat is origineel ?
Automerken monteren vaak onderdelen van grotere toeleveranciers als Brembo, Bosch, etc.
Op www.winparts.nl heb je vaak de keuze uit verschillende merken.
Je kunt dan voor de goedkope oplossing gaan of de betere merken.

• Leuk
Waarderingen: Rinesh
Binnen NL zelf kun je originele delen bij de dealer of: www.cbsracingshop.com/nl/ krijgen.
Vanuit Japan of de UAE kun je sites als Amayama, Megazip of Partsouq gebruiken.

Het lastige is dat je voor een Lexus vaak niet hetzelfde kunt bestellen als origineel, maar dan zonder Toyota/Lexus doosje. Veel komt van (zuster)bedrijven van Toyota. Via sites als Winparts of Autodoc, heb je dus vrijwel altijd echt aftermarket te pakken.

• Leuk
Let wel, dat sommige aftermarkt parts beter zijn dan origineel.
Een beetje rondvragen naar ervaringen is verstandig.

• Leuk
Binnen NL zelf kun je originele delen bij de dealer of: www.cbsracingshop.com/nl/ krijgen.
Vanuit Japan of de UAE kun je sites als Amayama, Megazip of Partsouq gebruiken.

Het lastige is dat je voor een Lexus vaak niet hetzelfde kunt bestellen als origineel, maar dan zonder Toyota/Lexus doosje. Veel komt van (zuster)bedrijven van Toyota. Via sites als Winparts of Autodoc, heb je dus vrijwel altijd echt aftermarket te pakken.
Het mooiste was nog toen ik de waterpomp ging vervangen van mijn huidige auto. De originele OEM waterpomp wordt gemaakt door Aysin, dus ik een waterpomp van Aysin besteld, zie je dat het stuk waar normaal "Toyota" of "Lexus" erin gegoten is, eraf gevijld is, want een aparte mal maken zal wel duurder zijn.

Bougies zijn van Denso, alleen door het rode Toyota/Lexus doosje worden ze ineens twee keer zo duur, hetzelfde geldt voor ruitenwissers. Ook de dynamo is van Denso, maar voor de prijs van 1 Denso dynamo kan ik drie andere dynamo's verslijten, dat was het me niet waard.

• Leuk
Waarderingen: Paniekje en Higgie
Bougies van Denso zijn het probleem niet. Waterpompen, spanrollen, poelies etc.. Vaak inderdaad een weggevijld logootje.
Echter zijn er ook zat delen die je online kunt bestellen, van hetzelfde merk, maar toch niet dezelfde specificaties hebben als Toyota/Lexus gesteld heeft. Daarbij komt het ook gewoonweg voor dat onderdelen buiten een dealer niet verkrijgbaar zijn.. Want vraag is veel te klein. Of je besteld een aftermarket deel, waarbij de pasvorm of kwaliteit met een beetje pech niet geweldig is. Mijn ervaring is dat het met Japanse auto's echt een stuk gevoeliger ligt, dan een Europeaanse auto.