Onregelmatig stationair

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Wat me onlangs opgevallen is het volgende:

Na +/- 100km snelweg stop ik bij de afslag voor een stoplicht. Wanneer ik stil sta begint de motor onregelmatig stationair te lopen, wat duidelijk merkbaar is.
Dit gedrag treedt met name op bij koude buitentemperatuur (rond vriespunt, lager dan dat is het nog niet geweest)

Het lijkt erop alsof de brandstofmotor eigenlijk wilt afslaan zoals dit normaal het geval is, maar dat de buitenremperatuur te laag is om uitsluitend op de accu verder te gaan.

Ik heb dit nu reeds meerdere malen ervaren en het treedt niet op bij een koude motor.

Zijn er andere rijders die dit ook hebben? Of is het hier een geval van bougies, kabels, LMM, etc?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
of het is een geval van.. dealer bezoeken en proberen het probleem te reproduceren.. is tenslotte een nieuwe auto... verder ben jij de eerste die dit ervaart... keep us posted!
 

daheddum

Nieuw hier
20 nov 2011
10
0
0
rij momenteel nog een prius. is een bekend fenomeen voor mij. ik dacht dat het te maken had met het opslaan van de geregenereerde energie door het remmen. Ik zie dan ook bij stilstand dat de accu nog net een streepje voller schiet. waarschijnlijk zal hij het niet doen als je bij de afrit uit laat vieren en niet veel remt. proberen waard ( op zondagmorgen bv)