Ook maar even voorstellen

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
11
18
Hallo Allemaal!

Ik ben Niels, 24 jaar en nu, vanwege het wisselen van functie en het daarbij moeten inleveren van mijn leasewagen, sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een nette Lexus LS400 uit 1994.
De auto vond ik voor zijn leeftijd nog in perfecte staat, dus het was ook niet moeilijk om over de koop te beslissen, achteraf zit hier nog een addertje onder het gras (mogelijk versleten aandrijfas) wat erg vervelend is, maar niet onoplosbaar.
Het probleem doet zich voor bij 70+ km/h en helaas heb ik geen fatsoenlijk lange weg die snelheid kunnen testen bij de koop. Jammer maar helaas :(

Uiteraard besef ik dat een 4 liter V8 niet goedkoop rijden is met de huidige brandstofprijs, maar ach, je bent nog jong en je wilt wat... :)

In het dagelijks leven ben ik elektrotechnisch ingenieur en daarnaast gek op Japanse vervoersmiddelen.
Al jaren ben ik in het bezit van een drietal Yamaha FS1'tjes (voor de kenners van vroeg?h) waar ik ook erg veel plezier mee beleef.

Welkom op 't forum Niels!

Gefeliciteerd met de LS, jammer van het mogelijke addertje (ik zag je vraag voorbij komen op 't LS forum). Maar zoals je al aangeeft, niets is onoplosbaar ;)

Welkom. :hi:

Heel veel sterkte met jouw probleempje, misschien kunnen de mensen hier je nog een beetje helpen.

welkom op het forum!!

succes met het verhelpen van het addertje :rulez:

Welkom op Het Lexus Forum, veel plezier met je LS, en succes met het oplossen van je probleem. :D Er is hier genoeg kennis om je te helpen. :D

welkom hier!! :) ik hoop dat je ook voldoende mechanische kennis hebt, dan heb je dit waarschijnlijk ook wel snel opgelost :)

Zolang je maar voor 23 juni de auto hebt gefixt, want dan willen we je graag zien op de meeting!

voor meer informatie:

viewtopic.php?f=1&t=2642#p44217

Welkom op het forum! Misschien kan je Jelmer vragen voor een as, die heeft zat liggen

LOL! Nog geen 45 minuten werk (incl. foto's maken en uploaden)!

C212 before:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

C212 after:
Verkleinde Afbeelding

C142 before:
Verkleinde Afbeelding

C142 after:
Verkleinde Afbeelding

C147 before:
Verkleinde Afbeelding

C147 after:
Verkleinde Afbeelding

Bij Lexus zelf zetten ze er een nieuw instrumentenpaneel in ? 1200 dollar (gelezen op een US forum).
Nu heeft het me niets aan materiaal gekost (had mijn vader nog liggen) en dan ong. 45 minuten werk.

EDIT: Heb net nog even de oranje condensatoren uitgewisseld, want die zijn van tantaal en dat ontbrandt spontaan bij een te hoog opkomende spanning. Lijkt me niet zo slim...