Opgesloten

MartinK

Nieuw hier
4 jan 2025
5
12
3
Hoi, sinds een week de eigenaar van een LBX Relax. Ik ervaar vrijwel dagelijks dat ik de auto niet uitkan of niet kan ontgrendelen van binnenuit of dat er geen passagier meer ik instappen. Alles nagelezen en geprobeerd. Met de sleutel, de drukknop, de hendel en de knoppen op het portier waarbij het vergrendellicht dus uit staat. Soms hoor ik de achterportieren klikken als ik aan de hendel trek. En dan ca 2 minuten gaat het weer gewoon goed. Wordt er gek van. Ik heb de advance optie.
Herkenbaar?
Martin

Ik kan hierover helaas niet zoveel bieden omdat de LBX een vrij nieuw model is, ook voor dit forum. Er zijn er inmiddels een aantal aangemeld. Echter is het wel zo dat de LBX een soortgelijk ver/ontgrendeling systeem heeft als de nieuwe NX en RX. Ik weet wel vrij zeker dat dit is in te stellen door de dealer als je er zelf niet uitkomt. Ook zal een mede eigenaar van de nieuwe NX of RX in dit forum hierop wellicht goede tips kunnen geven. Altijd verstandig om ook even rustig de handleiding te lezen.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
In de IS300h zijn er ook al zo ontzettend veel mogelijkheden om in te stellen in de settings op het navi-scherm.
Ontgrendel opties te over.
Vergrendel opties ietsje minder, maar ook veel.

Misschien dat je daar toch nog even stap voor stap doorheen moet gaan.

Zodra de versnelling in D of R staat zijn de deuren vaak nog op slot, maar goed, neem ook aan dat je, als je uitstapt de versnelling in P hebt staan en dan zou alles gewoon "los" moeten zijn. Kon zelf bij de IS en de GS dit zelf instellen in de instellingen van de auto.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Avontuur
Ik kan hierover helaas niet zoveel bieden omdat de LBX een vrij nieuw model is, ook voor dit forum. Er zijn er inmiddels een aantal aangemeld. Echter is het wel zo dat de LBX een soortgelijk ver/ontgrendeling systeem heeft als de nieuwe NX en RX. Ik weet wel vrij zeker dat dit is in te stellen door de dealer als je er zelf niet uitkomt. Ook zal een mede eigenaar van de nieuwe NX of RX in dit forum hierop wellicht goede tips kunnen geven. Altijd verstandig om ook even rustig de handleiding te lezen.
Als de LBX dezelfde ontgrendeling heeft als de NX snap ik niet waarom @MartinK zegt dat hij aan de hendel trekt. de NX heeft een ontgrendeling die je in moet drukken. Als de auto dan constateert dat er verkeer aan komt zal hij de deur blokkeren (geeft dan volgens mij ook een geluidsignaal). Trekken aan die hendel kan wel maar dan moet je 2 keer trekken (is meer een noodoplossing voor als het gewone indrukken niet werkt).

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Bedankt allen voor de antwoorden. In de handleiding staat niets bijzonders, maar als je opgesloten zit met de sleutel in de hand dan trek je volgens aanwijzing wel twee keer aan de hendel. Maar dat hielp niet. Wel meewarige voorbijgangers gespot. Bij instellingen geen verdere informatie gevonden gevonden. Mijn auto staat met de passagierskant strak tegen een muur op mijn eigen parkeervak. Dus ik verplaats dan eerst de auto 50 meter naar de ingang van de woning om mijn gehandicapte vrouw op te halen. Moet dan uitstappen, gaat dan soms niet ondanks de P- stand of als het wel lukt ik met geen mogelijkheid 1 van de vier portieren open kan krijgen . Pas na ca. twee minuten plots probleem weg. Dit is van de week 3 maal zo gegaan. Vandaag maar eerst de beiden portieren open gedaan voordat ik startte en toen geen probleem ondervonden. Morgen maar eens weer gewoon proberen. Blijft wel vreemd dat je de opgesloten wordt terwijl je met de sleutel ontgrendelt , de auto in de P - stand staat en het rode controle lichtje op de deur gedoofd is. Simpeler kan het toch niet zijn? Ik laat het wel verder weten.
Martin

Klinkt allemaal wel vreemd, ben benieuwd wat dit nu is.
In de NX is er nog wel een power lock optie die er voor zorgt dat de deuren ook niet van binnenuit te openen zijn maar dat werkt (neem ik aan) alleen als je uit de auto gaat en 2 x op de lock knop drukt (binnen 5 seconden), en ik denk dat dit niet te aktiveren is als je de auto in bv de D of N stand hebt staan en/of Power aan hebt staan.

Hoi, sinds een week de eigenaar van een LBX Relax. Ik ervaar vrijwel dagelijks dat ik de auto niet uitkan of niet kan ontgrendelen van binnenuit of dat er geen passagier meer ik instappen. Alles nagelezen en geprobeerd. Met de sleutel, de drukknop, de hendel en de knoppen op het portier waarbij het vergrendellicht dus uit staat. Soms hoor ik de achterportieren klikken als ik aan de hendel trek. En dan ca 2 minuten gaat het weer gewoon goed. Wordt er gek van. Ik heb de advance optie.
Herkenbaar?
Martin
Hi Martin, in mijn LBX moet ik drukken op de deurhendel ipv trekken aan de deurhendel ( als drukken niet werkt, dan kan ik ook aan de hendel trekken). Zit dit ook op de relax? Zodra ik ga rijden vergrendelen alle deuren. Als ik een deur wil openen als de auto nog draait, dan moet ik eerst de knop indrukken die alle deuren ontgrendelt. Kun je daar iets mee?