Opslot of niet ?

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
Als ik naar mijn ct200h loop gaat hij automatisch open en dat vind ik wel zeer handig.
Maar kan je ook instellen dat als je weg looptdat hij automatisch op slot gaat , dat is mij nog niet gelukt.
Dus zeg maar geen communicatie meer met je sleutel en dan hoppa op slot ????
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Als ik naar mijn ct200h loop gaat hij automatisch open en dat vind ik wel zeer handig.
Maar kan je ook instellen dat als je weg looptdat hij automatisch op slot gaat , dat is mij nog niet gelukt.
Dus zeg maar geen communicatie meer met je sleutel en dan hoppa op slot ????
Helaas niet. Als het goed is gaat je CT pas van het slot wanneer je daadwerkelijk de handgreep (key less entry) vastpakt. Ik heb nog nooit gehoord van een Lexus die van het slot gaat zonder aanraking van de afstandsbediening of een handvat.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.118
4
828
113
En ook op slot gaat niet automatisch, je zult echt dat knopje in moeten drukken of aanraken.
Wil je luxe, status, exclusiviteit, betrouwbaarheid en uitstraling inleveren? Koop dan een 13 in het dozijn Renault, die kunnen dat wel....:eek::sick:
 
  • Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: Arbitrator en Henri27

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
ben er nu pas achter dat je hem ook op slot kan doen zonder de afstandbediening , er zit zowel op de deurgrepen als op de achterklep een knopje waar je hem mee afsluit , wist ik niet ,en ik maar zoeken naar mijn sleutelbos pfffff , je zal er toch na 10 jaar pas achter komen. Mocht jij dat ook niet weten doe er je voordeel mee , is echt handig.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
ben er nu pas achter dat je hem ook op slot kan doen zonder de afstandbediening , er zit zowel op de deurgrepen als op de achterklep een knopje waar je hem mee afsluit , wist ik niet ,en ik maar zoeken naar mijn sleutelbos pfffff , je zal er toch na 10 jaar pas achter komen. Mocht jij dat ook niet weten doe er je voordeel mee , is echt handig.
Dat klopt inderdaad. Ik haal mijn sleutel eigenlijk nooit uit mijn zak wat dat betreft. Dan heeft destijds de dealer iets te weinig instructie gegeven. 2x achter elkaar op het knopje drukken resulteert in een supervergrendeling waardoor de auto ook van binnenuit niet meer te openen is. Je kunt de auto ook ontgrendelen door je hand in de deurgreep te plaatsen (dan moet de sleutel wel in de buurt zitten).

Dan heb ik nog wel een tip. Ik weet niet of het ook voor de CT geldt maar dat zou je in het instructieboekje kunnen opzoeken. Maar diverse zaken zijn op basis van de sleutel te programmeren. Indien je bijvoorbeeld elektrische stoelen hebt kun je de instellingen koppelen aan je sleutel. Je partner zou dan eventueel andere instellingen op de andere sleutel kunnen programmeren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
Als je de wagen ‘per ongeluk’ van het slot haalt maar niet een portier of achterklep opent, dan zal de wagen wel na 30 seconden weer op slot gaan.
Ik zou ook niet willen dat de auto automatisch op slot gaat. Bedenk dat je (klein) kind of huisdier er nog in zit, dan gaat daarna ook het alarm af, en niemand kan er bij…
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als je de wagen ‘per ongeluk’ van het slot haalt maar niet een portier of achterklep opent, dan zal de wagen wel na 30 seconden weer op slot gaan.
Ik zou ook niet willen dat de auto automatisch op slot gaat. Bedenk dat je (klein) kind of huisdier er nog in zit, dan gaat daarna ook het alarm af, en niemand kan er bij…
maar dan was hij in de eerste plaats al op slot :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
maar dan was hij in de eerste plaats al op slot :unsure:

Klopt, mij reactie was ook meer bedoeld om nog wat extra toe te lichten. Niet iedereen spit de handleiding door 😬
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno