Opzoek naar hele rits onderdelen/accessoires IS200

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
Op korte termijn ben ik op zoek naar de volgende onderdelen:
- Luchtinlaat systeem, de plastic kappen tot aan de lucht filter. Mag ook van een altezza zijn als ie er ook rechtstreeks oppassen. *
- Rechter achterlicht unit of een set van 2 kan ook, ronde lampen zoek ik niet.
- Grill, strakke sportieve grill liefst met lexus logo
- Ruitenwissers IS200, de metalen poten voornamelijk

Op lange(re) termijn ben ik op zoek naar de volgende onderdelen: **
- "Legana" Altezza voorbumper, met bijpassende mistlampen
- TRD sideskirts
- Origineel IS200 stuur (leer) in goede staat

* -> Ik wil zorgen voor beter airflow naar de motor in combinatie met professioneel uitlaatsysteem en kleine tune, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in een cold/ram air intake. Op een amerikaans forum gelezen dat iemand de originele lexus kappen leeg wilde halen (er zitten hier volgens hem allemaal obstructies in zodat de motor minder goed aan kan zuigen en zo minder luid klinkt en zo dan weer luxe(r) overkomt) ik was lang niet de enige geinteresseerde in het project maar we hebben niks meer van de beste man vernomen. Ik wil dit zelf wel proberen, makkelijk DIY projectje lijkt mij.
** -> Deze onderdelen wil ik ooit eens bemachtigen, maar vooral de legana bumper is erg zeldzaam. Dus heb je een goede voor een leuke prijs koop ik hem alsnog nu van je over.

Ik sta altijd open voor tips waar ik deze onderdelen kan krijgen, maar koop ze ook graag van jullie over.

Theoretisch, alle verstevigingen e.d. van de aanzuigbuis en filterhuis met een dremel verwijderen doet de lucht beter naar de motor stromen.
Wat voor een winst je daar uit kunt halen is een raadsel. Ik heb van een monteur gehoord dat de verstevigingen ook een andere functie hebben namelijk juist de lucht onderdrukken waardoor het ook stiller is. Dus ja of het in de praktijk werkt vraag ik mij ook af.

Ik weet dat Mialtezza een is300 aan het slopen is, stuur hem anders een bericht, misschien heeft hij wat onderdelen voor je nodig... hoeveel geld heb je over voor een Legana bumper? Skirts zijn ook zeldzaam, tenminste... de originele dan... Zo'n legana bumper inclusief mistlampen loopt al snel in de papieren, denk aan richting de 800 euro...

Ik heb inderdaad een hoop onderdelen liggen.
- luchtfilter bak heb ik volgens mij compleet
- zijskirts heb ik eventueel liggen
- sportgrill met Lexus logo heb ik
- eventueel een Cobra resonated catback

Zoek je nog meer?

Zoek je nog meer?

heb je een idee wat je er ongeveer voor wil hebben, de uitlaat hoeft niet (tenzij een koopje) want ik ga met een bedrijfje in de buurt de uitlaat grotendeels op maat maken
Ik had eigenlijk niet verwacht zo snel antwoord te krijgen
De IS-community leek niet zo actief en onderdelen leken niet in overvloed in nederland
Ik ben ondertussen bezig met wat andere verbeteringen en aanpassingen, dus ik hoop dat het niet teveel hoeft te kosten.

Heb je fotos? vooral van de grill?

Ik zou ze eventueel ook aan het eind van de zomer van je kunnen kopen, als je ze dan nog hebt, in de zomer kan ik als student het meest werken

Theoretisch, alle verstevigingen e.d. van de aanzuigbuis en filterhuis met een dremel verwijderen doet de lucht beter naar de motor stromen.
Wat voor een winst je daar uit kunt halen is een raadsel. Ik heb van een monteur gehoord dat de verstevigingen ook een andere functie hebben namelijk juist de lucht onderdrukken waardoor het ook stiller is. Dus ja of het in de praktijk werkt vraag ik mij ook af.

ja voor mij hoeft ie niet stil te zijn en veel winst hoeft niet, ik pas de uitlaat aan, liefst spaghetti als dat met cats verwijderen en apk redelijk lukt en dan moet je eigenlijk toch een kleine (chip)tune doen, dan maar gelijk inlaat ook wat vrijer maken en elke pk is een welkome toevoeging.

Chip tune? Ik denk dat je wat meer huiswerk moet doen... met een ander uitlaatspruitstuk haal je amper vermogen omhoog, inlaat is zo'n beetje het best wat je kan krijgen qua ontwerp. Vermoge winst met de IS200 ga je niet voor elkaar krijgen, tenzij je een stand alone ECU wil gaan gebruiken of met een turbo/supercharger. Swappen is ook een goede optie!

Zoek je nog meer?

nu je het zegt, als je er toch een helemaal uit elkaar haalt.
Misschien heb jij nog wat reservoiren, vorige eigenaar vondt tenzo-r doppen voor de reservoiren mooier staan maar de lijm die hij gebruikt heeft is niet hitte vast. dus de lijm is gaan lopen en nu zien de reservoiren er lelijk en vies uit. wss als ik toch de auto steeds een beetje wil opknappen en verbeteren komen er ook betere reservoiren in, misschien dat ik die paar plastic bakjes ook van je over kan nemen. onder andere stuurbekrachtiging bijv.

Chip tune? Ik denk dat je wat meer huiswerk moet doen... met een ander uitlaatspruitstuk haal je amper vermogen omhoog, inlaat is zo'n beetje het best wat je kan krijgen qua ontwerp. Vermoge winst met de IS200 ga je niet voor elkaar krijgen, tenzij je een stand alone ECU wil gaan gebruiken of met een turbo/supercharger. Swappen is ook een goede optie!

swappen is een dure grap, en turbo/charger doe ik liever niet tenzij jij een goede kit weet voor een leuke prijs waarbij ik de rest van mijn aandrijflijn niet ook helemaal aan hoef te pakken en dat hij het alsnog minstens 5 jaar "probleemloos" doet?
Ik weet dat de winst N/A nihil is, maar hoeft ook niet veel te zijn, de sound is al genoeg en het is gelijk een mooie excuus om het hele blok na te kijken en op te frissen en het uitlaat systeem mag ook wel bekeken worden en vervangen.

No Title

Bijlagen

• photo2515.jpg
    photo2515.jpg
    129,5 KB · Weergaven: 63
Heb 2 is-sen gehad, fijne auto's echt. Vooral de laatste was een plaatje en ik was van plan die te perfectioneren. tot er uit het niets een Pool kwam, nette man met zijn aardige vrouw daar was de auto voor, die na rijden ( ben erg nauwkeurig op alles ) erg veel geld bood dus die spullen zijn overcompleet. Hybride HKS oliefilter; Pipercross performancer air filter dat schijnt goed te werken, nieuwe waterpomp, nieuwe timing belt kit, 6 NGK Platinum BKR6EKPB-11 er zal nog wel meeer in de lekker warme garage liggen waar nu een plaatje van een GS 430 executive staat die ik bijna niet meer gebruik. Als u er iets van kunt gebruiken, of iemand weeet, ik doe er niets mee en ik hoef de hoofdprijs niet. Groetjes, bernard Roerink 053-4783572.

Status
Niet open voor verdere reacties.