Originele CD wisselaar problemen

Jules

Hoort erbij
29 jul 2012
49
0
0
Hallo allemaal,

Ik lees hier van bekende problemen met de wisselaars in de IS200 serie. Wat ik vooral tegen kom zijn err1 en err3 verhalen. Zelf heb ik hier geen last van, maar heb een ander probleem met de CD speler. Bij mijn radio kan ik namelijk alleen de eerste helft van een CD afspelen, over de helft (of iets verder) kan hij de nummers of niet vinden of speelt ze af met veel hakkelen en overslaan en overspannen geluiden uit het mechaniek.

Nu dacht ik eraan om de unit uit te bouwen en de geleiding van de laser eens op te schonen?

Zou dit soelaas bieden en of heeft iemand dit probleem ook (gehad)?

Als dit niet makkelijk op te lossen is dan wil ik over naar dubbeldin, maar das ook nog geen sinecure lees ik hier her en der....

ALs iemand iets weet; alvast bedankt!

Grtzzzz

Jules
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hoi Jules,

wellicht dat zodra je de radio open schroeft je iets tegenkomt wat beschadigd is of wat dan ook.
auto is toch al uit garantie en als je een beetje kijk op de zaak hebt kan het geen kwaad het ding open te schroeven.
zitten wat platte kabels in dus doe voorzichtig maar ook hierbij geld niet geschoten is altijd mis.
dubbel din kan ook al zitten er wat haken en ogen aan.
heb je bijvoorbeeld originele navi of heb je een sportcross met 9 speakers of wellicht een versterkerloze versie.
in dat laatste geval is er geen vuiltje aan de lucht.......
 

Jules

Hoort erbij
29 jul 2012
49
0
0
Tja, t word nix met m, nu err3 :(

Heb de versie met 18 pins connector, versterker rechts naast handschoenenvak en zonder navi.

Nu begint de uitdaging dus.
@ patriek: heb je pb tje gestuurd..
Grtzz Jules
 

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Heren, ik gebruik even dit topic om geen nieuwe te hoeven aanmaken.

Ik heb troubles met mijn wisselaar in mijn IS 300 SC uit 2001.

Als ik op 'load' druk, knipperen de lampjes oranje, moet ik wachten, waarna de lampjes uitgaan.

Als ik een CD een kleine stukje in het slot duw, dan op 'load' druk, gaan de lampjes na oranje geknipperd te hebben, wel groen branden. De CD kan geladen worden.
Echter, hij neemt de cd niet in, maar duwt hem er weer uit, en alle lampjes gaan weer uit!

Ik heb meerdere mogelijkheden, volgordes, cd's e.d. gebrukt, niks werkt!

Het gaan om originele CD's.

Het probleem is dus, dat hij geen enkele CD laadt.
Zit er nu eentje vast? Of is de wisselaar kapot?

Hebben jullie nog tips/trucs?

MVg Herman
 
Laatst bewerkt:

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
heb allang geen originele radio meer in mijn sportcross zitten maar dacht dat het zo werkt.
druk op load en vervolgens kun je er een cd insteken.
dan gaat ie laden en kun je de volgende erin steken.
correct me if i'm wrong......
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
dan is ie denk ik defect....
weet niet wat het kost om te laten maken maar daarvoor kun je volgens mij ook wel aankloppen bij de Toyota dealer die kan die prijzen ook wel geven.
radio wordt dan uitgebouwd en opgestuurd naar de reperateur.
die stuurt hem dan gerepareerd en wel weer terug.
andere optie is uiteraard een andere radio.....
 

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Ik weet hoe het zou moeten werken. Alleen doet hij dat dus niet. Dat is juist het probleem :( Maar kan dus aannemen dat hij kapot is??
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Ok. Ik lees alleen dat je de cd er eerst een stukje in doet en dan op load drukt... Vandaar mijn reactie dat je eerst moet wachten op groen licht alvorens de cd erin te duwen