Overgestapt naar NX

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
815
501
93
Enkele weken geleden begon mijn GS zachte rammelgeluiden te maken - uit de versnellingsbak. :eek: Verschillende experts naar laten luisteren, maar die konden niks vinden (in de wielophanging en andere onderbodemse attribuiten. 'Niks aan de hand meneertje.' Maar ja als je niks kan vinden onder de wagen dat de rammel verklaart, dan wordt ik er niet geruster op. Te meer dat de rammel steeds duidelijker werd (maar dat kan ook tussen de oren hebben gezeten). Afijn, uiteindelijk vond ik het tijd voor een vervanger. Na 7 jaar en de wagen van 180k naar 360k gereden te hebben: tijd voor verandering.

Ik heb bij Lexus van Leussen Zwolle een prima NX300h AWD gevonden: 130k km, 2016, trekhaak en de deftige President uitvoering. Afgelopen vrijdag opgehaald. Trekhaak standaard aanwezig al, dat scheelt. Heb er meteen al de caravan mee versleept. Ging uit de kunst.

Eerste indruk: wagen ziet er uit en rijdt als een droom, echt fantastisch. :love: Mis wel de power en de zachte deining van de GS, maar daarvoor in de plaats is AWD en een hogere zithouding gekomen. Das ook wat waard. Alleen dat infotainmentsysteem: de bediening valt nog wel mee, maar wát een chaotische structuur heeft het zeg ... Ben nu drie dagen bezig me er in te verdiepen en snap de finesses nog steeds niet. o_O

Zit dan ook nog met een paar vragen, wellicht hebben we hier de antwoorden:
  1. Navigatie kent een aantal functies waarvoor een account op mylexus vereist is. Ik heb bij mijn weten een account aangemaakt (obv googleaccount) en mijn wagen geregistreerd. Meteen wat gratiz zaakjes aangeschaft en die wil ik downloaden, zoals een softwareupdate. Hoe kan ik in hemelsnaam de auto connecten met lexus? Ik heb een hotspot aangezet op mijn samsung en de wagen daar alvast mee verbonden. Maar de NX vraagt om een MyLexus-userid. En die heb ik dus niet bij mijn weten (want via google op Lexus ingelogd). Hoe werkt dat systeem, wat is de juiste procedure?
  2. De digitale handleiding stelt dat de wagen mirrorlink ondersteunt, maar ik zie het niet terug in mijn instellingenmenu. Nu weet ik dat mirrorlink vorig jaar is beeindigd, maar betekent dit ook dat deze functionaliteit uit het infotainmentsysteem is gehaald? (Hoe) kan ik deze technologie nog gebruiken?
En, oh ja, foto's volgen nog! :giggle:
 
Laatst bewerkt:
Hey Frank,

In het onderstaande bericht heb ik het eea. uitgelegd over hoe je in kunt loggen in de auto en waar je het benodigde ID vindt. Moet ook via Google wel werken, lexus.nl maakt namelijk bij registreren zelf een my Lexus ID aan.


Het kan best even een klusje zijn, werkt allemaal vaak niet in 1x. Tip is in ieder geval om de wifi hotspot in te ruilen voor bluetooth tethering. De wifi hotspot wil nog weleens gaan storen als je muziek over bluetooth afspeelt. Ook is mijn ervaring dat de auto met Bluetooth tethering sneller online is. Softwareupdate via lexus.nl is veelal een oude versie, dikke kans dat jouw auto zelfs al een nieuwere versie heeft.
 
Wat @Sam_IS300h zegt kan ik beamen, met zijn uitleg kreeg ik het ook aan de praat (y)

En eh, gefeliciteerd natuurlijk met deze mooie NX, opnieuw een President :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b
Frank, van harte!!! Prachtige wagen, bijna zo mooi als de mijne ;), en die kleur :love:
Heel veel fijne kilometers ermee!
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b
Hey Frank,

In het onderstaande bericht heb ik het eea. uitgelegd over hoe je in kunt loggen in de auto en waar je het benodigde ID vindt. Moet ook via Google wel werken, lexus.nl maakt namelijk bij registreren zelf een my Lexus ID aan.


Het kan best even een klusje zijn, werkt allemaal vaak niet in 1x. Tip is in ieder geval om de wifi hotspot in te ruilen voor bluetooth tethering. De wifi hotspot wil nog weleens gaan storen als je muziek over bluetooth afspeelt. Ook is mijn ervaring dat de auto met Bluetooth tethering sneller online is. Softwareupdate via lexus.nl is veelal een oude versie, dikke kans dat jouw auto zelfs al een nieuwere versie heeft.
Super!
Ik ga er mee aan de slag.
 
Frank, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Veel veilige, probleemloze en bovenal plezierige kilometers toegewenst.
 
Geweldig, gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Lijkt sprekend op de mijne en die bevalt uit de kunst.

Aan het internet koppelen is volgens mij erg traag. Ik gebruik bluetooth om mijn telefoon te koppelen voor muziek en eventueel Google maps als navigatie.

De Lexus navigatie gebruik ik ook, maar helaas zijn de kaarten wat gedateerd, zelfs na een update en krijg je niet direct andere routes voorgeschoteld indien er files op je route staan. Het voordeel is wel dat je in je hud dan navigatieaanwijzingen krijgt.

Nogmaals veel mooie kilometers gewenst
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b en levensnevel