parkeerlichten

2 okt 2021
198
121
43
Bedoel je de kleine standlichten of de omgevingsverlichting bij verlaten van voertuig ? De omgevingsverlichting moet je telkens manueel activeren door bij het uitstappen de lichtclaxon te gebruiken.
 

Henricus

Nieuw hier
23 jul 2022
10
2
1
Dank voor je reactie. Ik bedoel de parkeerverlichting die ik in het donker kan laten branden. Bij mijn vorige auto, BWM X1, was het mogelijk de lichten links of rechts aan te zetten. Wat bedoel je met de lichtclaxon?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
439
188
43
Met behulp van de lichtschakelaar kun je de parkeerlichten activeren. Dan branden zowel je dagrijverlichting als je achterlichten.
 
Laatst bewerkt:

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Bij mijn BMW (lang geleden, ik ben nu bekeerd) kon je de richtingaanwijzer naar links of rechts zetten, dan bleven aan die kant de stadslichten branden. Hierdoor bleef de auto zichtbaar als deze bijvoorbeeld 's nachts in de berm stond. Tegenwoordig kan dat niet meer, althans ik krijg het met de mijne niet voor elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator
2 okt 2021
198
121
43
Met lichtclaxon bedoel ik even knipperen met de grootlichten. Sorry, ben belg en bij ons zeggen we lichtclaxon
Om je standlichten langs 1 kant aan te laten , dat zal ik zelf nog eens moeten uitzoeken of dit nog mogelijk is