Parkeersensoren

thevork

Nieuw hier
22 sep 2010
4
0
0
Hoi,

Mijn (standaard geleverde) parkeersensoren op mijn IS200 uit 2000 doen het niet meer.
Als ik de auto in de achteruit versnelling zet dan piept de verklikker in een constant ritme om een error aan te geven.

Weet iemand waar ik dat zoeken moet? Losse contacten heb ik al naar gekeken en de toyota/lexus dealer ook. Die adviseren iets van andere sensoren van de sloop of zelfs een andere parkeerhulp computer.

Is dit een 'standaard'kwaal en/of weet iemand wat ik er aan kan doen?
Of heeft iemand toevallig een setje liggen /delen daar van?

alvast bedankt
gr

marco.
 

thevork

Nieuw hier
22 sep 2010
4
0
0
Ok bedankt voor de tip.

Maar ik heb een systeempje met alleen piepers, zonder afstand ding er bij en die wil ik ook liever niet.
Is er ook iets vervangend voor het stock systeem zodanig dat het nog werkt zoals af fabriek?

Ik dacht trouwens dat parkeerhulp enorm duur was maar die prijzen op lince.nl vallen me allezins mee :)
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Ik heb ook ooit eens een soort gelijke probleem gehad.
Bij mij was 1 van de stekkers losgeschoten, je moet even 1 voor 1 de sensoren eruit halen.
Als je het heel voorzichtig doet kan dat zonder dat je de bumper hoeft te demonteren.
Op sensoren zitten kleine tweepolige stekkers, even allemaal nalopen.

Succes.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Weet niet of de sensoren nog werken als er een storing in het systeem zit, maar je kan het allicht proberen. Mochten ze nog werken, dan kan je ze voelen en horen, maar moet het wel super stil zijn. Met je vingertoppen heel zachtjes aanraken, dan voel je ze tikken. Tikken ze, dan werken ze nog, tikken ze niet, dan is ie of kapot of draadbreuk ofzoiets.
 

thevork

Nieuw hier
22 sep 2010
4
0
0
ok dat ga ik vanavond maar even proberen dat voelen.
ik vraag me af of dat gaat in mijn eentje en of het systeem wel geactiveerd is als de auto niet gestart is...

Anyway de stekkers zijn al eens nagelopen door een toyota garage en die kon niets geks vinden. ik ga zelf wel even kijken want met alle respect, ik heb wel vaker eens iets gevonden dat een toyota monteur gemist heeft.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Vergeet de auto dan niet op contact stand te zetten...

Maar het vervangen van de sensoren met die van lince zal niks wijzigen, je krijgt gewoon een piep terug en display kan je altijd verbergen.