Parrot en Ipod op origiele audio aansluiten

William

Nieuw hier
28 mrt 2009
5
0
0
Nadat mijn originele 6cd wisselaar stuk ging, en de reparatiekosten op ongeveer 2000 euro uit zouden komen, ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing. Dit bleek uiteindelijk een speciaal voor Lexus gemaakt kabeltje te zijn (uit de VS) waarmee ik een Ipod kan aansluiten op het originele audiosysteem. Dit werkt verder perfect, en kan ik iedereen met een IS200 aanraden! Maar, nu wil ik graag een Blutooth Parrot aansluiten en dat levert nogal wat problemen op. Een ISO2Car adapter is naar mijn idee namelijk niet te verkrijgen voor de IS200 van 1999 tot 2001. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
ik zou idd er ook geen nieuwe in laten plaatsen, maar een leuke tweedehands. Kijk anders eens bij de sloop. er zullen ondertussen toch wel een aantal is200's ergens moeten liggen.

Betreffende de ISO2Car aansluiting waar jij het over hebt, is inderdaad niet te vinden voor de IS200. Ik zou daar dan ook niets zinnigs over kunnen zeggen.

Ik had in mijn IS200 een Nokia CK7-W aangesloten. werkte perfect voor bluetooth. Ook met een sony ericsson telefoon.
 

William

Nieuw hier
28 mrt 2009
5
0
0
Bedankt voor de tips!

Het is inderdaad bijna dezelfde als degene die op ebay aangeboden wordt. Het lastige ervan is alleen dat het een heel veel voorkomend probleem is. Bijna iedere wisselaar geeft na een aantal jaar een ERR3 error. Dit houdt in het kort in dat de wisselaar geen cd`s meer afspeelt, maar ook niet meer uitwerpt. Kortom heel lastig. De fabrieksgarantie is ook verlengd van de standaard 3 jaar naar 5 jaar. Uit de historie van mijn auto blijkt ook dat al de tweede wisselaar is. Maar ook deze is wederom defect.

Maar dit probleem is voor mij eigenlijk al opgelost. Ik heb namelijk een ipod adapter uit de VS gekocht. Dit werkt eigenlijk vele malen beter dan de wisselaar.

Het probleem op dit moment is eigenlijk alleen nog dat ik de ipod adapter aangesoten zit in de aux in, en dat er geen aansluitkabel te krijgen is voor de Parrot.