pcs en vsc melding

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
Heeft iemand ervaring met deze melding dit heeft iets met de adapted cruise controle adapter te maken.Hoe lang moet ik normaal de minpool van de accu afhalen om dit eventueel te resetten.

bvd Jps.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
VSC melding kan een aantal oorzaken hebben. Ik zou hem even laten uitlezen bij een garage.

Normaal kan je de ecy resetten door de minpool eraf te halen. Daarna moet je wel alles weer in programmeren, o.a. de ramen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
VSC of PCS...wie be?nvloedt wat.. Het zou me niet verbazen dat door de VSC melding het PCS (Pre Collision System/adaptive cruise) preventief wordt uitgeschakeld.

Als je een storing hebt in het PCS, kan dat flink uiteenlopen qua oorzaak (net als bij VSC).

Als de storing wegblijft na de reset, zou ik toch voorstellen om e.e.a. te laten uitlezen, aangezien dit kan wijzen op beginnende problematiek van iets.

Edit; uit laten lezen dus.
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
Auto net uitgelezen en gereset probleem vooralsnog opgelost, foutcodes waren:

C0210 Rear speed sensor RH,C1223 abs mailfunction ,C1238 Foreign object is attached on tip off rear speed sensor RH, en de B2060 ABS system mailfunction.

Hopelijk blijvend opgelost.:p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij werkt het zo: hou de lock knop van je AB ingedrukt voor een paar seconden tot je een piep hoort. Daarna zouden alle passagiersdeuren open moeten gaan als je de bestuurdersdeur opent.

Byw, zou in de manual terug te vinden moeten zijn als ik het goed heb...