PCS geel lampje brand, Rode driehoek met uitroepteken brand, melding check PCS

gertjwevers

Nieuw hier
18 apr 2015
1
0
0

gertjwevers begonnen met een onderwerp

Vandaag, 12:37

[h=2][/h] Ik heb een IS 250 uit 2006 (105.00 km), al enige tijd functioneert mijn adaptieve cruise control en PCS niet. Probleem ontstond tijdens een regenbui in de vakantie. In Frankrijk naar Lexusdealer gegaan, deze gaf na een diagnose onderzoek aan dat waarschijnlijk de radar vervangen moest worden, doorrijden kon zonder problemen (1 1/2 uur bezig geweest, geen kosten berekend).
In Nederland naar een Vetos (Toyota/ Lexus) garage geweest en geinformeerd naar kosten. Hebben weer een uitgebreide diagnose (kostenloos) gedaan en gaven aan dat de kosten konden oplopen tot ? 3500,-- (het vervangen van een computer). Heb reparatie maar uitgesteld.
Tijdens verjaardag sprak ik een garagehouder die wel wist hoe e.e.a gerepareerd kon worden. Auto daar gebracht alles doorgemeten (kosten ongeveer ? 100,--), hij gaf aan dat de radar weer opnieuw ingesteld moest worden, dat kon hij niet en verwees mij door naar een Toyota dealer, Hij maakte voor mij een afspraak. Auto naar de Toyota dealer gebracht, deze begon weer met een analyse en gaf aan dat zij geen mogelijkheden zagen het probleem te verhelpen (geen kosten in rekening gebracht).
Kreeg advies van kennis om een reset te doen en daarbij er voor te zorgen dat de regensensor niet was ingeschakeld. Dit leverde geen positief resultaat op.
Inmiddels werd ik opgeroepen voor een terugkomstactie, waarvoor de auto deze week naar een Lexusdealer is gebracht. De noodzakelijke aanpassing heeft plaats gevonden alsmede een volledige inspectie van de auto. Een aantal reparaties werden voorgesteld, maar ben ik niet op ingegaan omdat ik niet direct de noodzaak daarvan inzag. Heb de Lexusdealer verzocht ook naar het probleem met het PCS systeem te kijken. Voorgesteld werd de Radar Sensor af te stellen (begrootte kosten ? 261,--), hierbij werd opgemerkt, dat er geen zekerheid kan worden gegeven over het resultaat en dat de mogelijkheid bestaat dat de radar vervangen moet worden en misschien nog meer. Mijn auto werd van binnen en buiten gewassen en een batterijtje in de contactsleutel werd vervangen. Kreeg een vervangende auto mee. Lexus heeft geen kosten berekend.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet/ kan doen. Ik krijg nergens zekerheid over het resultaat van een reparatie en de kosten kunnen zonder uitzicht op succes hoog oplopen. Wie o wie heeft er voor mijn probleem een goede suggestie of oplossing.
Alvast dank daarvoor