PIONEER DUBBEL DIN aansluiten op lexus kabels

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
Hallo,

Ik ben momenteel bezig om een pioneer dvd scherm(dubbel din) in te bouwen in mijn lexus.
Maar nu zag ik met het verwijderen dat de radio maar 1 stekker heeft.
Nu had ik een verloopkabel van een parrot maar deze paste niet op de stekker.

Nu weet ik dat de IS200 ook nog een versteker heeft achter het dashboard kastje.
Moet je deze stekkers toevallig doorverbinden met een verloopkabel ofzo.

Zo ja weten jullie welke kabels ik nodig heb om de radio aan te sluiten?
Las hier op het forum iets over Landcruiser kj120 kabel.

Klopt dit.

Gr xander
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedemiddag,

Ook mijn cd-speler is sinds de aankoop van de auto naar de galemiezen.
Ik overweeg daaarom de aankoop van een 2bin-radio.
Uit de diverse forums begrijp ik dat ik hiervoor het volgende nodig ben(?):

- 2bin radio
- inbouwraam
- Parrot-kabel van de landcruiser (ISO): bedoel je dan zo'n kabel?:
http://www.ebay.co.uk/itm/INKA-028-7641 ... 3369ece36e

Vervolgens zou de 2bin-radio moeten werken middels de originele versterker en boxen.
Zit ik met bovenstaande op de goede weg of zie ik nog iets over het hoofd?

Mvg. Harry
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik denk niet dat je daar veel aan heb harry :p

maar ik gaat zaterdag me eige 2 din radio aansluiten maar dan gebruik ik een bypass voor de versterker bedoel je dat je het zo wilt aansluiten?
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Het is mijn bedoeling om alleen een nieuwe radio aan te schaffen, dus de originele versteker en boxen zo laten.
Mijn vraag is of de nieuwe (2din)radio net als de huidige radio via de versterker kan worden aangesloten?

Ik hoop dat mn vraag zo duidelijk is. Ik ben niet zo thuis in elektronica. :neutral:

Mvg. Harry

P.s.: ik volg jouw topic ook op de voet: viewtopic.php?f=16&t=1694&hilit=versterker+is200&start=50. Maar welke radio heb jij aangeschaft??
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
s1009550 zei:
- Mijn vraag is of de nieuwe (2din)radio net als de huidige radio via de versterker kan worden aangesloten?

- Maar welke radio heb jij aangeschaft??

je eerste vraag weet ik het niet precies dat is het probleem elektronica is ook niet echt mijn ding maar ik probeer me altijd wel erin te verdiepen maar tot nu toe ben ik er nog niet achter misschien dat ik morgen meer weet.

je tweede vraag weet ik wel :p ik heb wel een van de goedkoopste 2 din radio's aangeschaft aangezien ik eigenlijk niet van plan was om er eentje aan te schaffen maar in een auto zonder radio is het ook niet alles ;)

link 2 din radio klik hier

als het morgen een beetje weer is dat gaat ik me radio aansluiten anders moet je even voor antwoordt wachten tot maandagavond want dan kan ik weer de garage in bij regen.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
[/quote]als het morgen een beetje weer is dat gaat ik me radio aansluiten anders moet je even voor antwoordt wachten tot maandagavond want dan kan ik weer de garage in bij regen.[/quote]

Ik ben benieuwd. Ik ben vandaag bij automat geweest. Volgens de verkoper is het wel mogelijk om een 2din radio in de IS200 te monteren.

De goedkoopste radio bij hun komt uit op ongeveer 400euro. Mocht ik bij hun de radio aanschaffen, dan bieden zij montage & materiaal aan voor 100 euro.
Aangezien montage zelf waarschijnlijk ook wel lukt, zit ik erover te denken om een tweedehands radio te kopen via marktplaats. Dit is een stuk goedkoper en dan heb je een A-merk.

Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen!!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
s1009550 zei:
Ik ben benieuwd. Ik ben vandaag bij automat geweest. Volgens de verkoper is het wel mogelijk om een 2din radio in de IS200 te monteren.

De goedkoopste radio bij hun komt uit op ongeveer 400euro. Mocht ik bij hun de radio aanschaffen, dan bieden zij montage & materiaal aan voor 100 euro.
Aangezien montage zelf waarschijnlijk ook wel lukt, zit ik erover te denken om een tweedehands radio te kopen via marktplaats. Dit is een stuk goedkoper en dan heb je een A-merk.

Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen!!

http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=1694&start=50

ik heb hem erin zitten hoor maar heb nog een paar kleine dingen!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hee toevallig heb k in me vorige auto gehad!

er komt zeker mooi geluid uit
het beeld ziet er ook strak uit.
koppelen met mijn oude iPhone ging perfect, net zoals het afspelen van de playlist iPhone.

alleen waar ik wel tegenaan ben gelopen en naar mijn idee komt dat wel vaker voor bij duurdere merken:
- Een usb-stick of externe harde schijf (beide FAT32 geformateerd) krijg ik er niet op aangesloten dan kreeg ik een error op het scherm
- DVD-VIDEO en DVD-AUDIO (laat maar zeggen normale film dvdtjes werken goed er op maar zodra je een zelf gebrande cd-rw erin gooit met avi bestanden erop speelt hij nix meer af.
dus dat was wel balen.

volgens mij voor de rest wel een leuk radiootje! maar ik zou hem niet nog een keer kopen, denk dat ik dan in de buurt van JVC zou gaan kijken. is wat minder professioneel meer speelser.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
die ziet er wel netjes uit! kheb alleen geen ervaring met pioneer.
maar cartv wordt meestal aangegeven in de beschrijving lijkt me tenminste bij die 2-din die ik 2 weken geleden had gekocht stond het in de beschrijving.

ik heb toevallig net een paar stukjes over cartv zitten lezen. als het goed is zijn er wel een paar gratis zenders die je ontvangt maar dat is ook niet veel interessants en het verschilt per regio. je moet wel kijken of je zo'n ontvanger kan aansluiten op je radio die zijn ook nog wel merkafhankelijk.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb de alpine erin zitten.
mooi geluid icm de alpine dts versterker die ik met glasvesel aanstuur.
past ook precies met de inbouw diepte moet je wel alle kabels ff naar boven of beneden weg werken :D
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Ik heb het middendashboard en het handschoenenvakje inmiddels gedemonteerd, maar.......

ik kan nergens de versterker vinden. Het gaat om een Lexus IS200 Business uit 1999. Waar moet ik die versterker in de vredesnaam vinden? Dan kan ik de bypass-stekker aansluiten en het dashboard weer dichtbouwen.

Graag een reactie!

Mvg. Harry
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
s1009550 zei:
Ik heb het middendashboard en het handschoenenvakje inmiddels gedemonteerd, maar.......

ik kan nergens de versterker vinden. Het gaat om een Lexus IS200 Business uit 1999. Waar moet ik die versterker in de vredesnaam vinden? Dan kan ik de bypass-stekker aansluiten en het dashboard weer dichtbouwen.

Graag een reactie!

Mvg. Harry


helemaal rechts achter het handschoenkastje, heeft lammellen voor de koeling.
zou je niet mogen, kunnen overzien