Plaatsen trekhaak voor fietsendrager

2 okt 2021
215
136
43
Ik zou een trekhaak op mijn NX van 01/2021 willen plaatsen om er een fietsendrager op zetten. Ik heb afgelopen week bij meerdere bedrijven navraag gedaan, maar behalve bij Lexus zelf kan er in België geen enkel bedrijf dat trekhaken plaatst een trekhaak leveren voor mijn NX. Bij Lexus lukt dat wel, maar voor een stevige prijs van € 1500. Om dit in Nederland te laten uitvoeren heb ik zo mijn twijfels want na plaatsing dient de installatie in België gekeurd te worden en ik weet niet of de certificaten die men daarvoor in Nederland afleverd ook geldig zijn in België. Iemand een idee, of ga ik toch verplicht zijn dit bij een Lexus dealer te laten uitvoeren ?
 
Waarom een keuring na het plaatsen van een trekhaak? Mij staat niets bij van een certificaat nadat er een trekhaak gemonteerd is...
 
Ff naar gezocht, klopt inderdaad. Keuring kost - als ik het goed begrijp - 43,50 euro. Een afneembare trekhaak gemonteerd door Trekhaakcentrum in NL kost 1041,-....... Behoorlijk verschil, keus kan dan niet heel moeilijk meer zijn toch?