Probleem afstandbediening

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Ik heb in 4 maanden tijd al 2 batterijen versleten van mijn afst.bed. Gistermorgen alweer een "battery low" melding op het dash.

Er zijn een aantal mogelijkheden:
Toevallig oude batterij gekocht of mijn HTC Touch gooit roet in het eten met bluetooth door te storen op de zender van de afst.bed.

Heeft iemand hier ook last van?

Andere vraag (als er tenminste niemand van deze dealer op dit forum zit):
Hoe wordt de service van Tiemens in Arnhem door jullie ervaren?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoe dicht staat jouw auto bij de plaats waar de sleutel hangt? Hoe dichter bij hoe meer interactie er kan zijn.

De sleutels waar liggen deze? Kan het zijn dat ze bijvoorbeeld in een laatje gedaan worden welke een der knoppen indrukt? Heb je een grote hoeveelheid sleutels aan de sleutelbos?

Mijn sleutels gaan nu al een jaar mee op dezelfde batterij, dus iets zorgt voor een "power drain", de ontvanger in de auto werkt niet goed, of de sleutel moet vervangen worden.
 

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
Hube zei:
Hoe dicht staat jouw auto bij de plaats waar de sleutel hangt? Hoe dichter bij hoe meer interactie er kan zijn.

Heel goed Hube, dit is inderdaad een van de "manco's" van een smart key systeem.

En bobusa, gebruik je de batterijen die je bij de dealer koopt of heb je ze ergens anders vandaan?

En maak je gebruik van het smart key systeem of druk je op de knopjes?
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
In het begin had ik de sleutels idd vrij dicht bij de auto hangen. Daar ben ik al na 4 weken vanaf gestapt. Het zou nu beter moeten gaan.

Ik gebruik het smart key entry systeem, dus niet de knopjes. Zou je moeten denken dat dit een lagere last voor de batterijen met zich mee brengt. Het zijn overigens steeds nieuwe batterijen van een onderdelen shop. Ik probeer ze volgende keer ergens anders te kopen, misschien waren ze al oud.

Vanmiddag na werktijd een ander vreemd fenomeen: Smart entry werkte niet (ook de knop van het handvat niet), moest de knoppen van de dongle gebruiken. Is al eerder voorgekomen. Ik zal de andere dongle eens gaan gebruiken misschien is deze wel kaduuk.

In ieder geval bedankt voor de reacties zover.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik weet dat er op bepaalde plaatsen een probleem is met interference. Het kan b.v. bij een tankstation zomaar voorkomen dat het niet werkt.

Misschien dat de auto erg dicht stond bij een radiobron, of indien dit thuis was dat je een draadloos netwerk hebt dat net op dat moment overuren draaide i.v.m. een download of zo.

Ik werk op schiphol en heb ook wel eens last dat het keyless entry systeem niet werkt, dat is vaak wanneer ik redelijk dicht bij een radio bron in de buurt sta.

Gelukkig is deze altijd open te krijgen met de "gewone" knoppen ;)
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
bobusa zei:
Ik heb in 4 maanden tijd al 2 batterijen versleten van mijn afst.bed. Gistermorgen alweer een "battery low" melding op het dash.

Er zijn een aantal mogelijkheden:
Toevallig oude batterij gekocht of mijn HTC Touch gooit roet in het eten met bluetooth door te storen op de zender van de afst.bed.

Heeft iemand hier ook last van?

Hube,

Geen batterijen versleten, wel slechte dectectie van de sleutel als deze in dezelfde jaszak zit als mijn HTC Touch Pro, hoewel ??n sleutel wel "BATTERY LOW" gaf, maar ik heb gewoon de sleutels omgewisseld :)