Probleem Rechterbuitenspiegel

albion

Nieuw hier
9 feb 2012
2
0
0
Hoi Allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben Bas en ben sinds kort de trotse eigenaar van een Lexus IS220d (2006). Die wagen rijdt geweldig en zou niet anders meer willen.
Echter sinds kort werkt het omhoog en omlaag verstellen van de rechterbuitenspiegel niet meer, links en rechts werkt prima en ook in in en uitklappen met het knopje werkt naar goed. Zelf heb ik niet zoveel verstand van auto's, maar is dit iets dat ik "makkelijk" zelf kan verhelpen?

Alle tips zijn welkom!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi!

Het eerste dat je even kan doen is handmatig de spiegel naar alle uiterste hoeken te bewegen, omhoog, omlaag, links en rechts. Doe dat een paar keer en kijk of het probleem blijft. Lukt dit niet, dan zal waarschijnlijk de electromotor vervangen moeten worden. (Ik heb dit ook gehad in mijn vorige IS)
 

albion

Nieuw hier
9 feb 2012
2
0
0
Hey Hube,

Bedankt voor de tip. Ik ben de spiegel gaan bewegen naar uiterst boven en beneden. Toen werkte deze weer helemaal naar behoren. Probleem dus opgelost!
Thanks!
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Geweldig!

Ik had hetzelfde probleem: rechter spiegel wilde niet meer naar boven of beneden: niet met de instelling en ook niet in z'n achteruit. Je hoorde wel een relay klikken nabij die spiegel.

Even met de hand een paar heer omhoog en omlaag geklikt en nu werkt het weer. Ik hoefde de spiegel er niet vanaf te halen. Easy fix!