problemen koplamp is220d

7 dec 2016
3
0
0
hallo mede-leden,
ik heb een prachtige IS220d bwjr.2007 met xenon verlichting(af fabriek). laatst is mijn koplamp rechtsvoor ermee opgehouden, terwijl ik naar mijn koplamp keek constateerde ik tevens wat vocht in mn koplamp. Ik ga ervan uit dat dit is ontstaan door gebrek aan warmte in de koplamp. afspraak gemaakt bij mijn plaatselijke garage om de xenon lamp te vervangen (is goed te bestellen bij LINCE). nu blijft het probleem bestaan en doet recht voor het nog steeds niet. Volgens de garage is een kastje dat bij de koplamp zit (omvormer?) stuk. deze is niet los te koop via lexus alleen een gehele koplamp a ?829,- (of weet iemand waar je dit wel kunt kopen en hoe dit heet?). Ik heb niet echt zin om een hele nieuwe koplamp voor dat geld aan te schaffen.

weet iemand hier waar ik een xenon koplamp rechtsvoor kan vinden?
weet iemand waar ik zo'n kastje kan kopen?
zijn er meer mensen met dergelijke problemen? en hoe zijn jullie daar mee omgegaan?

hoop van jullie te horen.

gr. guido
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
ik zal morgen even voor je kijken ik denk dat ik nog een gebruikte heb liggen,
maar even opletten als je koplamp vochtig is, is het kastje geen lang leven beschoren
m.v.g.
a.van kakerken
www.usedlexus.nl
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Xenons starten met een spanning van ca 20 tot 25kV. Als de lamp(voet) ook vochtig is, dan zoekt de spanning zich een weg via het vocht en zal de lamp ook niet ontstoken worden. Mijn tip: zorg eerst voor een droge koplampunit alvorens zaken te vervangen. Het is niet ondenkbeeldig dat het de lamp weer ontsteekt in droge(re) omstandigheden.

Werk zorgvuldig met xenon lampen, ballasts en bekabeling. Er zijn niet kinderachtige spanningen in het spel...
 
7 dec 2016
3
0
0
goede tips....ik ga alles doorgeven aan de garage. sowieso is t dus goed om je koplamp van het vocht te ontdoen. het blijft alleen raar hoe er vocht ontstaat. niemand is in de buurt van die koplamp geweest.

usedlexus ik hoop van je te horen over het kastje.....