Problemen met remmen (kromme schijven)

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Beste Lexus forum leden,

Ik rijd al weer ruim 100000 km tevreden met mijn 17 jaar oude lexus is 200.
Echter heb ik een aantal keer last gehad van een remklauw die bleef hangen, sindsdien heb ik al meer problemen gehad met kromme schijven.

Ik heb al een keer nieuwe schijven en blokken geplaatst (lees, laten plaatsen). echter zijn ze alweer krom, en voordat ik weer nieuwe schijven en blokken laat monteren wil ik het beter aanpakken om niet binnen de kortste keren weer met hetzelfde probleem te zitten.
op een rembank was te zien dat beide voorremmen en met name de linker achter rem behoorlijk krom waren.

Ik ben daarom op zoek naar een revisie set voor de remklauwen, weet iemand waar ik deze het beste kan halen?
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
maak eerst de remklauwen achter gangbaar, als deze vast zitten gaan geheid je binnen de korste keren weer kromme remschrijven voor krijgen
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Dikke kans dat de klauw achter inderdaad nog steeds vast zit. Doorgaans rem je 90 tot 95% met de voorremmen. Je kunt ook kijken voor gebruikte, goed werkende onderdelen. Reviseren is toch een vak apart en losse cilinders zijn ook weer niet heel goedkoop. Kijk ook even naar je wielnaaflagers. Wanneer er een onbalans zit, kan dit ook je schijven kosten.
 

Martin

Nieuw hier
13 feb 2017
7
0
0
Wanneer is je remvloeistof vervangen?
Als dit telang, meer dan 3a4 jaar er in zit heb je kans dat er vocht in komt door condens vorming in onderandere je reservoir.
De vocht zorgt vervolgens weer voor roest vorming op de remzuigers waardoor die blijven hangen en je schijven krom raken.

De beste oplossing zou zijn, de rem klauwen reviseren, staat van de zuigers controleren in dien nodig vervangen en honen.
Vloeistof, schijven en blokken vervangen.
Dan kan je er weer jaren tegen aan, zolang je alles maar goed onderhoud.
Als je een beetje handig bent is dit ook goed zelf te doen
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
ik heb er via ebay besteld, 2x front en 2x rear.

het waren de volgende:

LEXUS IS200 & IS300 (1998->2005) FRONT BRAKE CALIPER REBUILD REPAIR KIT BCR274A
http://www.ebay.nl/itm/261635817647?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

en

LEXUS IS200 & IS300 (1998->2005) REAR BRAKE CALIPER REBUILD REPAIR KIT BCR121A
http://www.ebay.nl/itm/331430803470?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Yep die heb ik ook ! Alleen hier zitten de geleidepennen niet bij. Ik zou die zeker wel vervangen !
en 'ff opletten :
DSC06158rs.jpg

De rubbers in het rood zitten niet in het set. Ik heb veel moeite gedaan om deze weer te vinden ;-) had ze er zo uitgewipt.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Ik heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat remklauwen niet goed afdichten op de scheidingsvlakken (de rubbers zitten ook niet bij een standaard revisiekit). Dus als het niet per se nodig is: zaakje gewoon in elkaar laten zitten!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Ja maar krijg je dan de zuigers er wel uit? En ik had zo al moeite om de rubbers om de zuigers te krijgen. Priegelwerkje
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Ik heb onlangs geen hinder ondervonden bij de revisie van de remklauwen (zowel voor als achter). Heb het zaakje gestraald met de oude zuigers en rubberdelen er nog in en daarna de boel gespoten en de nieuwe delen gemonteerd (revisiekit, zuigers en geleidepennen). Wat ook belangrijk is dat je de goede vetsoorten gebruikt: zuigers monteren met een beetje remvloeistof of ATE vet (blauw), geleidepennen monteren met het roze vet wat bij de revisiekit wordt geleverd. Als je rubberdelen met een verkeerde vetsoort insmeert loopt je het risico dat e.e.a. opzwelt en de boel vast gaat zitten!
 

Martin

Nieuw hier
13 feb 2017
7
0
0
Persoonlijk zou ik ze ook uitelkaar draaien.
Kan je de cilinders beter bekijken van binnen en mocht je ze moeten honen dan moet het als nog uitelkaar (het zijn immers ook maar 4 bouten meer los draaien)
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Morgen avond breng ik de auto weg om het allemaal aan te pakken (eigenlijk precis de plannen die Martin ook al benoemde) hopelijk is het dan voor eens en altijd opgelost.