Raadselachtige piepjes.....

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
815
501
93
Ik rijd nu met veel plezier de eerste kilometers met de NX. Stabiele en rustige caravantrekker, dat blijkt. (Mis wel een beetje de 340pk van de GS... ).
Bliksemsmooie wagen, valt flink op! Maar nu ontstaat wel een vraagje: van tijd tot tijd klinkt er een dubbele zachte pieptoon in de cabine. Zacht zoemertje dat met twee korte signalen mijn aandacht wil trekken.... maar waarom? Ik zie geen signaal of melding op het dashboard verschijnen.
Geen idee wat de wagen me probeert te vertellen.
.
Weet hier iemand wat twee korte, zachte zoemersignalen kunnen betekenen?
 
  • Leuk
Waarderingen: TTS
Ja, dat had mijn IS300h uit 2015 ook. Het is een waarschuwing voor snelheidcontrole camera locaties via je navigatiesysteem. Helaas zullen ze dus snel zijn verouderd, Ik had er in de praktijk in ieder geval niet veel aan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timo_87, TTS en Johno
Ja, hebben wij ook idd. We hadden wel door dat het met flitskasten te maken had, maar dat het origineel is, niet.
 
Hoe onverwacht!
Hoop dat de Fransen dit niet weten.... :LOL:
In Frankrijk werkt het als het goed is niet. Ook niet in andere landen waar dit verboden is.
Anders kun je ter plekke je navigatie uit de auto slopen en je krijgt een dikke bon... :(