Rammeltje in bedieningspaneel zijspiegels

Lexus

Nieuw hier
10 nov 2021
24
23
3
Omdat de auto verder zo stil is heb ik last van 1 specifiek rammeltje. Vooral wanneer ik de muziek wat harder zet begint het toch flink te trillen wat een hinderlijk geluid veroorzaakt.

Als ik mijn vinger ook maar licht op de knopjes (zie foto voor locatie) laat rusten dan is de trilling al weg. Ik heb geprobeerd om er een klein stukje rubber tussen te stoppen (ik gebruik de knoppen toch niet) maar de naden zijn daarvoor net te dun.

Hebben jullie nog ideeën hoe ik van dit euvel af kan komen?

interior_lexusis300h.jpeg

Deurpaneel losmaken en dan van binnenuit (zo is het bedieningspaneel ook gemonteerd) vastzetten/trillingsvrij maken.

Het deurpaneel is makkelijk los te maken.

Dit heb ik ook gehad bij mijn IS300h. Ik had ML dus kon soms lekker hard draaien. Ik heb dacht ik de oplossing ergens in ClubLexus gelezen. In ieder geval hoef je niet het hele deurpaneel eraf te halen want dan kun je er niet eens bij. Je hebt een kunststof interieur lepel setje nodig en daarmee kun je het hele schakelaarpaneel eruit wippen. Stekker loshalen en daarna dacht ik dat ik de schakelaar uit het paneel heb gehaald en voorzien van dun plakvilt. Pas wel op dat je het leer aan de voorkant beschermt anders kun je dat beschadigen. Dat was de oplossing, nadien geen rammel meer gehoord.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Sam_IS300h
Heel erg bedankt! Ik was door de tip van @Boye al bij dit filmpje beland (
). Toen zag ik idd dat het hele paneel er niet uit hoeft maar enkel het schakelpaneel eruit kan wippen.

Ik ga binnenkort jouw tip proberen @Bobusa. Zodra het is gelukt zal ik hier nog even melden hoe het is gegaan.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa