Rem loopt aan in bocht

27 jul 2011
207
1
0
Als ik een bocht naar recht neemt lijkt het of mijn linker schijfrem iets aanloopt. Het is het eerst gedeelte alleen bij kleine stukjes van de schijf en daarna de hele schijf. als ik helemaal doorstuur is het weer weg. Lijkt dan dat de schijf een beetje krom is. Bij het hard remmen vol ik het een klein beetje.

Iemand ervaring mee of tips?
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Volgens mij is het theoretisch gezien niet mogelijk dat je schijf aanloopt als je naar rechts gaat en als je rechtdoor gaat ofzo, dat je nergens last van hebt. Enige wat ik me iets bij kan voorstellen is dat je klauw wat los zit ofzo.

Kromme remschijf kan je herkennen aan schokkerig remmen als je hem zachtjes aantik, maar als je gewoon rondrij of een bocht, zou ie gewoon vrij moeten staan.
 
27 jul 2011
207
1
0
Lince zei:
Volgens mij is het theoretisch gezien niet mogelijk dat je schijf aanloopt als je naar rechts gaat en als je rechtdoor gaat ofzo, dat je nergens last van hebt. Enige wat ik me iets bij kan voorstellen is dat je klauw wat los zit ofzo.

Kromme remschijf kan je herkennen aan schokkerig remmen als je hem zachtjes aantik, maar als je gewoon rondrij of een bocht, zou ie gewoon vrij moeten staan.

Als ik zacht aantik voel ik geen schokken. Rechtdoor nergens last van en is echt alleen in een bocht naar rechts. Vreemd!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Even de auto op een brug zetten en kijken waar de auto wat speling heeft... ook kan je even de remmen goed bekijken... maar de klauwen zou ik ook even checken.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als ik zo je verhaal hoor denk ik dat de stofplaat tegen de schijf loopt, het is wel degelijk zo dat je schijf van hoek veranderd als je door een bocht gaat. Hierdoor kan de plaat tegen de schijf komen.
Als je auto gewoon op z'n wielen staat, kan je door de velg heen de stof plaat verder naar binnen drukken, niet te veel. Laat maar even weten of dit de oplossing was.

gr. koen
 
27 jul 2011
207
1
0
KWP zei:
Als ik zo je verhaal hoor denk ik dat de stofplaat tegen de schijf loopt, het is wel degelijk zo dat je schijf van hoek veranderd als je door een bocht gaat. Hierdoor kan de plaat tegen de schijf komen.
Als je auto gewoon op z'n wielen staat, kan je door de velg heen de stof plaat verder naar binnen drukken, niet te veel. Laat maar even weten of dit de oplossing was.

gr. koen

Dat klinkt logisch, het kan ook de rem niet zijn anders moet ik het altijd horen bij het remmen. Ik ga het vandaag gelijk even proberen en laat weten of het gewerkt heeft. Bedankt voor de tip Koen!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hangt ervanaf of je via de dealert gaat of gewoon zelf online of bij de automaterialenzaak gaat shoppen... Kan behoorlijk schelen als je wat online vindt...
 
27 jul 2011
207
1
0
Zelf shoppen kan ik wel (makkelijk met internet tegenwoordig) maar eronder zetten niet. Dat moet echt door een garage gebeuren. Er is hier vast wel iemand dieweet wat goed is om te kopen en wat niet :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Reken er op dat een garage +/-45min gaat rekenen voor arbeid (L+R)

Uurloon zal varieren van +/- 50 tot 100 euro per uur.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Zo moeilijk is het niet hoor, maar ik snap je wel! En ja, wat Alan zegt.. Reken maar in die prijs... Ik zou verder niet weten wat voor merk lexus zelf gebruikt...
 
27 jul 2011
207
1
0
Alan zei:
Reken er op dat een garage +/-45min gaat rekenen voor arbeid (L+R)

Uurloon zal varieren van +/- 50 tot 100 euro per uur.

Valt mee, dan moet het max 75 euro kosten aan arbeid + de kosten van de schijven. Wilde gaan kijken bij Jappower.nl die op dit forum zit
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De kwikfit of uni garage op de hoek zouden je schijven makkelijk kunnen vervangen.

Wiel demonteren, remklauw los maken die met 2 bouten vast zit en de wielbouten eruit.
 
27 jul 2011
207
1
0
Alan zei:
De kwikfit of uni garage op de hoek zouden je schijven makkelijk kunnen vervangen.

Wiel demonteren, remklauw los maken die met 2 bouten vast zit en de wielbouten eruit.

Top, dan ga ik naar mijn garage waar ik en mijn vriendin al vele jaren tevreden mee zijn. Eerst de huiduge schijven maar iets verder oprijden. Hoor af en toe een kleine piep bij het remmen (beetje roest volgens mij) en ken mezelf. Daar ga ik me op den duur aan ergeren.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ik zou dat doen, een remschijf vervangen is voor de gemiddelde monteur een eitje :)

Het zou kunnen dat vuil de oorzaak is van het piepen, soms kan door middel van insmeren van de remblokken al voldoende zijn. er bestaan zogenaamde shim kits hiervoor.. Of je zuigers in de klauwen zijn een beetje versleten/geroest.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Johnlexusis200 zei:
Als ik een bocht naar recht neemt lijkt het of mijn linker schijfrem iets aanloopt. Het is het eerst gedeelte alleen bij kleine stukjes van de schijf en daarna de hele schijf. als ik helemaal doorstuur is het weer weg. Lijkt dan dat de schijf een beetje krom is. Bij het hard remmen vol ik het een klein beetje.

Iemand ervaring mee of tips?

ik heb volgens mij hetzelfde probleem maar alleen als ik met 20 ? 30 km/h een bocht naar rechts neem en alleen linksachter dan, had jij ong. hetzelfde?! maar ik heb morgen toch een afspraak bij de dealer dus laat ik gelijk daarnaar kijken ik laat het resultaat wel horen van de dealer!

grtsz jeroen
 
27 jul 2011
207
1
0
jeroen zei:
Johnlexusis200 zei:
Als ik een bocht naar recht neemt lijkt het of mijn linker schijfrem iets aanloopt. Het is het eerst gedeelte alleen bij kleine stukjes van de schijf en daarna de hele schijf. als ik helemaal doorstuur is het weer weg. Lijkt dan dat de schijf een beetje krom is. Bij het hard remmen vol ik het een klein beetje.

Iemand ervaring mee of tips?

ik heb volgens mij hetzelfde probleem maar alleen als ik met 20 ? 30 km/h een bocht na kar rechts neem en alleen linksachter dan, had jij ong. hetzelfde?! maar ik heb morgen toch een afspraak bij de dealer dus laat ik gelijk daarnaar kijken ik laat het resultaat wel horen van de dealer!

grtsz jeroen

Vervelend dat je het ook hebt maar ben natuurlijk erg benieuwd naar de uitkomst! Wel gek want de achterkant zou minder moeten bewegen in een bocht. Als iwat harder rijdt hoor ik het inderdaad niet. Komt misschien ook omdat het overstemt wordt door andere geluiden.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
raar maar waar :D , ik heb t ook na een tochtje zee op en af.
blokken ingevet en het lijkt iets beter, bij mij blijft t maar piepen, remmen geeft geen ander geluid en t lijkt te komen als de remmen warm krijgen, bij koude remmen niets, en hij remt normaal.
Ga nog ff zoeken en anders dealer want de keuring komt er aan