Remblokken en schijven vervangen

eddym30

Nieuw hier
14 apr 2015
14
0
0
Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de schijven en remblokken van de CT200h business line pro uit 2011? Ik kan hier weinig over vinden.
Ik heb gelezen dat de remmen worden geactiveerd als de sleutel binnen het bereik van de auto komt, dus deze moet hier ver vandaan blijven tijdens het vervangen. Tevens is het het veiligste om de - pool van de accu te halen tijdens de vervanging.
Ik ben echter wat huiverig voor 2 zaken:
1. kan de zuiger van de blokken zonder meer worden terug gedrukt, of moet deze terug worden gedraaid met speciaal gereedschap?
2. Kan de auto foutmeldingen krijgen bij het terug aansluiten van de - pool waardoor ik naar de garage moet voor reset?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik denk dat jij de pionier van het forum wordt... Geen info hierover hier op het forum naar mijn weten...
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Geen ervaring mee. Het activeren van de remmen zal denk eerder de aansturing van de regenaratiemodule zijn, dan daadwerkelijk het mechanise deel zelf, dus klauw, schijf en blokken. Zijn deze remmen niet hydraulisch dan? Als de remklauwen worden hergebruikt van eerdere modellen en welk merk doet dat niet, dan kan je de zuiger terugduwen. Vraag 2 geen idee, staat dat niet in het boekje?
 
  • Leuk
Waarderingen: mvraamsdonkIS300