Remblokken en verbruik

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Gisteren 330 kilometer gereden, 30 kilometer in de stad en 300 kilometer op de grote weg. Ik was verbaast over het verbruik, 33 MPG. En de terugweg 150 kilometer heb ik echt getrapt, 150 plus per uur. Hier kan dat nog, ik woon niet in Nederland en de toegestane maximale snelheid is hier 140 en vanaf 150 gaan ze schrijven. De heenweg heb ik 120 gereden op de cruise control. 1 op 14 vind ik echt heel bijzonder en had ik nooit gedacht.

Wat me tegenviel waren de remmen, daar kwam ik de terugweg dus achter, vind ze gauw "faden" met de OEM blokken. Iemand nog tips wel merk remblokken echt een verbetering zijn ?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie.

Vriendelijke groet.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Dat verbruik is prima haalbaar inderdaad. Is erg netjes voor een V6 en verbaasde mij ook.
Ik heb onlangs mijn schijven en blokken vervangen door Brembo. Ik ben er erg tevreden over en veel minder remstof op de velgen.
Er zullen vast nog betere schijven en blokken zijn maar de prijs/kwaliteit van Brembo vind ik prima.
Heb ze besteld bij Autodoc en zelf gemonteerd.
Goed te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Dat verbruik is prima haalbaar inderdaad. Is erg netjes voor een V6 en verbaasde mij ook.
Ik heb onlangs mijn schijven en blokken vervangen door Brembo. Ik ben er erg tevreden over en veel minder remstof op de velgen.
Er zullen vast nog betere schijven en blokken zijn maar de prijs/kwaliteit van Brembo vind ik prima.
Heb ze besteld bij Autodoc en zelf gemonteerd.
Goed te doen.

Dank voor je reactie, weet je toevallig of dit keramische blokken zijn, ik zie dat niet.
Remmen ze beter dan de OEm blokken? Daar gaat het mij eigenlijk om, ik vind de remmen echt niet geweldig vergeleken met de Mercedes die mijn
vrouw rijdt. Voor de rest is het in alles een fijnere auto dan een 320CDI alleen de remmen van de Benz zijn echt veel beter en Faden niet
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Of ze faden weet ik niet, ik rij best rustig. Dat ze beter remmen dan de standaard remmerij merkte ik meteen. Grijpen een stuk steviger aan en de pedaaldruk om tot stilstand te komen is ook een heel stuk minder.
Ik durf niet te zeggen of het keramische blokken zijn. Denk van niet.
Art nummer blokken is p83074
Art nummer schijven is 09.A717.11

Beiden van Brembo, tik de nummers maar in op Google en dan vind je ze.

Slechts ?125,- voor alles inclusief verzendkosten uit Duitsland.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Ik heb ze gevonden, hier zijn ze iets goedkoper: 44 Euro exclusief verzenden , dus er komt nog 3.90 Euro bij ongeveer. Dank voor je hulp :)
BREMBO overlays

part number: P 83 074


-10%
you save: BGN 9.60
BGN 96BGN 86.40Price VAT included










addwish-ico.svg
Favorites

econt_icon_big.jpg

tbi_icon_big.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj