remblokken

rudie23

Hoort erbij
4 jun 2011
62
0
0
Misschien een domme vraag maar je weet maar nooit.
Wat zijn een beetje goede remblokken voor een gs300 model.
Als ik google word ik gek van merken maar heb er geen verstand van.
is er iemand binnen dit forum die mij iets meer kan vertellen wat een beetje goede is kwa prijs en merk?

Ruud.

En anders ferodo (ds performance of ds2500). Zou ver weg blijven van EBC en dat soort zooi. Het ziet leuk uit, maar remt vaak slechter dan OEM.

D-Per4mance zei:
En anders ferodo (ds performance of ds2500). Zou ver weg blijven van EBC en dat soort zooi. Het ziet leuk uit, maar remt vaak slechter dan OEM.
Persoonijk heb ik wel goeie evenaring met EBC, maar inderdaad voor doorsnee gebruiker is OEM top.

Zou weg blijven van Delhpi en dat soort merken. (prima voor boodschappen autotje)

Hangt er met EBC's ook nog vanaf welke je neemt. heb ooit een auto gereden waar die remstofreducerende meuk onder zat... Begreep opeens waarom die niet stoffen, ze remmen ook niet.
Ferodo is als je meer dan OEM wil in mijn ogen de zekere keuze. Is altijd goed.

Bedankt alvast voor de hele goede info betreffende de remblokken.
Is het ook en beetje zelf te doen?
Doe het wel bij mijn scooter is volgens mij bijna het zelfde toch?

Ruud.

Heb zelf voor de eerste keer Stoptech. Bevalt pima, kan tot hoofdpijn toe remmen :P

Delphi is leverancier voor vele merken die dit vanuit de fabriek monteren, dus zo slecht kan het niet zijn....

rudie23 zei:
Misschien een domme vraag maar je weet maar nooit.
Wat zijn een beetje goede remblokken voor een gs300 model.
Als ik google word ik gek van merken maar heb er geen verstand van.
is er iemand binnen dit forum die mij iets meer kan vertellen wat een beetje goede is kwa prijs en merk?

Ruud.
Gewoon OEM gebruiken, de originele dus.
Verder zou je kunnen kijken voor EBC blokken en dan zou ik de zwarte nemen. Ze hebben diverse kleuren en die niet zwart zijn werken bij (veel) hogere temprateuren waar je op straat niet aan komt).
Zelf heb ik de voorkeur voor Mintex en EBS, onder mijn (circuit)auto's zit Mintex of EBC.