- 25 okt 2013
- 139
- 1
- 0
Al sinds km 30000 heb ik aangeven bij de garage dat er een remklauw blijft hangen. Dat ruik je als je stopt.
Op 30000 km vond de mechanieker echter niets. Alles was normaal. Op 42000 km bij een ander Lexusonderhoudspunt gestopt. Daar heeft men alles terug proper gemaakt, want de rem achter aan de passagierszijde bleef hangen. Op 60000kmterug naar de garage van aankoop, daar het gepiep en de geur al geruime tijd terug was. Weerom werd alles proper gemaakt en zou het inorde moeten zijn. 2 dagen na deze ingreep was alles weer als voorheen. Dus terug naar de garage en de remklauw bleek weer vast te zitten. ondertussen waren er al scheurtjes in de remschijf (waarschijnlijk waren die er vroeger ook al, maar heeft niemand ze opgemerkt). De garage stelt voor om zowel de remschijven als klauwen en blokjes achteraan te vervangen en start een garantie-aanvraag. Deze wordt geweigerd verteld men mij, maar de garage neemt de kosten op zich om alles te vervangen. (wat ook gebeurd).
Lange tijd gereden zonder problemen, maar de remmen kunnen nog enorm stinken als ik de wagen stil zet (zelfs na korte ritjes). Dus we zitten nu op 80000 km en ik weet het niet. Heeft er iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Wat kan de garage over het hoofd zien dat de remmen telkens weer sterk verbrand ruiken en ik vermoed binnen enkele duizend km de remklauw weer gaat vast zitten.
Laatst heb ik m'n achterbanden laten vervangen en de band die telkens heet werd was langs binnen helemaal wit aangeslagen en er zat een soort roet/as in. De jonge van de bandencentrale heeft me er speciaal bij geroepen om het te tonen en uit te leggen dat dit komt door extreme verhitting van de band/lucht in de band. En als je weet dat ik meermaals ritjes doe van 500 km tegen een snelheid van 150km/u en pieken tot 200 (Duitsland), dan wil ik het niet meemaken dat er een band springt.
Op 30000 km vond de mechanieker echter niets. Alles was normaal. Op 42000 km bij een ander Lexusonderhoudspunt gestopt. Daar heeft men alles terug proper gemaakt, want de rem achter aan de passagierszijde bleef hangen. Op 60000kmterug naar de garage van aankoop, daar het gepiep en de geur al geruime tijd terug was. Weerom werd alles proper gemaakt en zou het inorde moeten zijn. 2 dagen na deze ingreep was alles weer als voorheen. Dus terug naar de garage en de remklauw bleek weer vast te zitten. ondertussen waren er al scheurtjes in de remschijf (waarschijnlijk waren die er vroeger ook al, maar heeft niemand ze opgemerkt). De garage stelt voor om zowel de remschijven als klauwen en blokjes achteraan te vervangen en start een garantie-aanvraag. Deze wordt geweigerd verteld men mij, maar de garage neemt de kosten op zich om alles te vervangen. (wat ook gebeurd).
Lange tijd gereden zonder problemen, maar de remmen kunnen nog enorm stinken als ik de wagen stil zet (zelfs na korte ritjes). Dus we zitten nu op 80000 km en ik weet het niet. Heeft er iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Wat kan de garage over het hoofd zien dat de remmen telkens weer sterk verbrand ruiken en ik vermoed binnen enkele duizend km de remklauw weer gaat vast zitten.
Laatst heb ik m'n achterbanden laten vervangen en de band die telkens heet werd was langs binnen helemaal wit aangeslagen en er zat een soort roet/as in. De jonge van de bandencentrale heeft me er speciaal bij geroepen om het te tonen en uit te leggen dat dit komt door extreme verhitting van de band/lucht in de band. En als je weet dat ik meermaals ritjes doe van 500 km tegen een snelheid van 150km/u en pieken tot 200 (Duitsland), dan wil ik het niet meemaken dat er een band springt.