remklauwen RX400H

peusjoost

Nieuw hier
16 okt 2017
2
0
0
Gararge zegt dat remklauwen achter vervangen moeten worden. Zitten namelijk vast. Ook remblokjes moeten vervangen worden als gevolg van blijven hangen remklauwen. Vanavond auto op (hele flauwe) helling gezet en rem heel hard ingeduwd. Na loslaten van de rem rolt de auto direct weg. Naar mijn mening dus geen aanlopende remklauw.
Wat is jullie mening?
 

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
47
12
8
Door het gewicht van de auto kan je door de remmen heen rollen. Wil je het zeker weten, krik de auto dan van achter op en zet 'm op bokjes voor de veiligheid. dan kom je er gauw genoeg achter of ze vast zitten als je de wielen met de hand probeert te draaien. Heb het zelf ooit gehad met mijn prius, je merkte alleen op de grote weg een soort van bonken achterin, maar ik kon er verder gewoon mee rijden.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Is de remklauw niet te reviseren? Kost je een revisiekit en mogelijk nieuwe zuigers.
 

peusjoost

Nieuw hier
16 okt 2017
2
0
0
Heren bedankt voor jullie reacties. Niet alleen de remklauw bleek vast te zitten (terwijl dit te voorkomen is door bij elke beurt de klauw even los te halen en gangbaar te maken) ook de schijven waren aan vervanging toe maar dat was in eerste instantie niet opgemerkt.
Enfin, vandaag wordt eea gerepareerd en kan er weer met een verse APK een jaar gereden worden. Inmiddels onderdelen op EBAY.com gevonden voor aanzienlijk minder. Volgend jaar tijdig aanbieden voor APK en eventuele onderdelen uit USA laten komen.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik heb dit probleem bij mijn voorklauwen, ik hoorde ze al regelmatig aanlopen ..... incl beurt en nog wat kleine dingetjes ?1700,- en laat ik nou net ook vier nieuwe rubbertjes eronder hebben gegooid, kassa dus, maar moet eerlijk zeggen dat dit wel het eerste serieuze is in de jaren dat ik hem heb. En ik mag een aantal dagen in een NX300 van 10mnd oud rondkarren (geen straf) maar is wel aanzienlijk kleiner.