Remmen en bouten...

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik zou eerst een kijken of de remschijven wel recht zijn. Dat is namelijk kwaal nummer 1 op de IS250. Beweegt deze bout wel bij de andere remmen?
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
De schijven zijn nieuw. Alsook de blokken.

Zowel links als rechtsvoor zitten deze bouten vast als laat de rubberen mof errrond duidelijk veronderstellen dat ze zouden moeten bewegen en bij andere wagens weet ik dat dit zo zou moeten zijn.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
je had al het antwoord gevonden, maar ze moeten inderdaad bewegen.. je hebt ook revisiekitjes voor de klauwen... dat het trilt bij remmen kan betekenen dat je schijven wederom krom zijn omdat die pins niet bewegen en krijgt de schijf geen kans op goed af te koelen als je bijv stopt bij een stoplicht en je laat de rem los...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Zet de auto op een krik zodat het wiel vrij is en geef je wiel een "slinger", je merkt dan direct of je schijven weer krom zijn, als ze nog vrij nieuw zijn kan je ze laten afdraaien en zijn ze weer als nieuw.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
De schijven zijn eigenlijk splinternieuw. Die hebben misschien 500km gereden.

Ik heb de bouten nu rechts los gekregen, en da's al een stuk beter nu. Morgen ook links doen.

Mijn enige fout die ik maakte bij het vervangen van de schijven, was dat ik de wielnaaf niet proper heb opgeschuurd en die was nogal vuil. Dus ik vrees dat ik er de schijven nog es moet afhalen om die naaf mooi op te schuren want ik denk dat de schijf er nu niet 100% recht op staat.

Miserie is altijd die 17-bouten loskrijgen die de gehele remklauw vasthouden. Het merendeel van mijn zwaar gereerdschap staat in m'n wagen en die staat in Belgie op dit moment... :roll:

Heb ze al es met een kleinere moersleutel proberen los te krijgen. Resultaat: geplooide moersleutel :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Die pinnen moet je eigenlijk elk jaar even nakijken en invetten (en tijdens remblokjes wissel). Voor de remmen aan de achterzijde is het een bekend gegeven dat ze vast gaan zitten.

BTW, een goed moment om je klauwen meteen te schilderen, eventueel remvloeistof flushen, etc. Het vocht wat zich daar in tijd in ophoopt zorgt er voor dat de remcylinders corroderen.