- 19 apr 2014
- 177
- 30
- 28
Een vraagje over achterremmen...
Op termijn komen de achterste remschijven van de IS 250 aan de beurt om vervangen te worden.
Allerlei onderdelensites afstruinend is te zien dat naast de standaard massieve schijven (10mm dik, 290 mm in diameter) ook geventileerde schijven te krijgen zijn (18 mm dik, 310 mm in diameter).
Niet al teveel afwijking maar toch genoeg om af te vragen of dit wel past qua naaf, remklauw en spatplaat.
Zijn er ervaringen bekend met het ongestraft plaatsen van geventileerde schijven ipv de standaard massieve exemplaren??
En als ze passen is er een wezenlijk verschil tussen die twee qua remkracht?
Op termijn komen de achterste remschijven van de IS 250 aan de beurt om vervangen te worden.
Allerlei onderdelensites afstruinend is te zien dat naast de standaard massieve schijven (10mm dik, 290 mm in diameter) ook geventileerde schijven te krijgen zijn (18 mm dik, 310 mm in diameter).
Niet al teveel afwijking maar toch genoeg om af te vragen of dit wel past qua naaf, remklauw en spatplaat.
Zijn er ervaringen bekend met het ongestraft plaatsen van geventileerde schijven ipv de standaard massieve exemplaren??
En als ze passen is er een wezenlijk verschil tussen die twee qua remkracht?