Remschijven, aftermarket of origineel?

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Hi,

Van m'n Lex GS430 zijn de voorschijven aan vervanging toe. Wat te doen. Origineel. (eur 320) of aftermarket: Bosch, ATE of Ferodo (EUR 110). Heeft iemand ervaring met aftermarket?
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Hallo AHAM1, ik heb aftermarket onder mijn IS250 zitten. Geboord en gegroefd en rondom. Bevalt prima. Ze zijn van Mintex (UK). Is geen goedkope imitatie uit China ofzo.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey hey, Ik heb ook aftermarkt op me auto gezet laatst, rondom alles van Brembo geventileerd en de bij passende blokken. keurige prijs en ja wat moet ik erover zeggen.
De formule 1, DTM, cupra cup rijd er ook mee;)LOL
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Voor de echte super remmen heb ik nog iets bijzonders. Een set EBC black grooved schijven met een set blokken yellow stuff, gekocht voor mijn 430 maar die is voor een hoge prijs verkocht, ik mis hem wel. Alles nieuw in de originele verpakking. De set past op de GS 300, GS 430, IS 200, IS 300 en de Toyota Supra. Lijkt duur maar gaat enorm lang mee en kijk op de site van EBC, daar staat alles op. Mag mij gerust bellen, 053-4783572. Bij serieuse belangstelling worden we het absoluut eens. 053-4783572. Groetjes, Bernard Roerink
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Nog even de serie nummers van de brakes. EBC front, complete set Yellow Stuff, nummer DP 41223, kostte ? 153,==. EBC black grooved disc schijven, gront, nummer GD 781, kostte per stuk ? 170,== per stuk. Ik doe ze voor een clublid voor een absoluut nette prijs weg. Gewoon even bellen of mailen via hier of mijn mail moreaudio@kpnmail.nl Heb nog meer nieuwe nieuwe spullen over, originele distributie set, originele waterpomp, losse distributie riem, een Piper Cross Performance luchtfilter voor een IS 200, nooit meer luchtfilter wisselen want levens lange garantie en betere "ademhaling ", wat meer vermogen bij een wat gunstiger verbruik, en een wat leukere sound. Een set bougies Laser Platinum BKR 6 EK PB 11 en een Hybride sport olie filter. Leuke hoge kwaliteits spullen, ik heb ze over, zonde dat het hier blijft liggen. Dus. Ik ben 70 en een eerlijk mens, zal nooit, nooit iemand oneerlijk behandelen, dat zit in mijn aard. Nog dit, de 430 is kritisch wat de remmen betreft, daar kan niet alles zomaar op.
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Wat voor merk remschijven gebruikt Lexus standaard? Ik weet namelijk dat veel merken (dan wel geen premium) ook vaak merken als Bosch gebruiken vanuit de fabriek.
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Nu lukt het wel. Lexus heeft, ik weet niet zeker of ik het helemaal goed schrijf, Tokyco brakes, ik heb begrepen dat dit onder de Lexus Group valt. Dit zit er standaard onder en als ze 2 schijven voor dat geld leveren, is dat heel netjes. EBC is een topper en wordt gebruikt onder top auto's vanwege de geweldige remcapaciteit en, zeker een punt, de lange levensduur. De set die ik aanbied is zo'n topper. Omdat is ze over heb, wil ik u dit aanbieden voor ? 250,, == dus dat zijn de set Yellow Stuff remblokken inclusief montage materiaal en de beide Black Grooved Disc schijven. Zoals gezegd, het is echt voor deze auto's. Beter kan ik mij niet voorstellen. Dus. Groetjes, bernard Roerink
 

meshach

Nieuw hier
17 apr 2012
14
0
0
Ik heb op mijn GS430 2003 rondom alle schijven en blokken vervangen. Merk weet ik niet meer maar is (huismerk) geleverd door Brezan. Ik rij er nu nog pas 5000 km mee maar ik heb geen klachten. Prijs voor 4x schijven en 4x remblokken was 350 euro.

Nog even dit: omdat ik actief ben in de autorensport kan ik adviseren nooit geboorde remschijven te monteren. Deze zijn namelijk zwakker en trekken snel krom. Ondanks dat geboorde beter de warmte zouden moeten afgeven werkt het juist averechts.Zelfs als deze thermisch gehard zijn.
Gegroefde hebben dit probleem veel minder maar op de openbare weg belast je de schijven nooit tot in het extreme, derhalve zijn de standaard aftermarket ruimschoots voldoende en bespaar je een bak geld.
Belangrijk is hoe je met je remmerij omgaat.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik kan me helemaal met het gestelde in de post hierboven vinden. Perforaties... groeven... RedStuff... YellowStuff...
Allemaal optisch leuk, maar zwaar over de top als je met je rijstijl in NL niet bij het CJIB in de prijzen wilt vallen. Wil je dat spul optimaal benutten, dan zitten je banden niet langer dan 5000km onder je auto.
Doodgewone, optisch saaie no name schijven remmen doorgaans gewoon hartstikke goed. Het enige nadeel van (no name)aftermarket schijven is dat ze meestal wel roesten als een gek. Roesten doen ze natuurlijk allemaal. Maar met name de merkloze schijven zijn daar doorgaans echt wel een klapje beter in (in het roesten, bedoel ik)...
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Optisch leuk? Ach laat maar. Iemand die zich met remmerij, beetje bijnaam, professioneel bezich houdt weet waar het over gaat. Materialen en materiaal keuze en dat kan een kleur hebben. Een GS / LS 430 is geen lichtgewicht. Die bouwt veel kinetische energie op en dat moet er uit bij echt remmen. Hopelijk hoef je nooit een noodstop te maken. Mocht dat wel zo zijn dan weet ik zeker dat de persoon achter het stuur blij is, meer dan dat, met iedere meter winst. Probeer eens zo'n stop op een weggedeelte dat zich daartoe leent en waar het mag. Neem een paar vrienden mee en wissel van bestuurder. Absoluut de moeite waard om dit een keer te ervaren. Bovendien zeer leerzaam. Auto's, de remmen er van, dienen feitelijk niet te blokkeren ( abs ), de rijder moet er veel gevoel bij houden en de bolide dient kaarsrecht in het spoor te blijven. Dat is het ( begin ) , een paar keer van bestuurder wisselen en dan evalueren, betekent aantekeningen maken. Met een motor wordt dit vaak geoefend, met een auto zelden. Vraag het een goede rijschool met een instructeur die dit snapt, dan snapt u het ook. Uiterst leerzaam, doen.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
... een noodstop te maken. Mocht dat wel zo zijn dan weet ik zeker dat de persoon achter het stuur blij is, meer dan dat, met iedere meter winst... / ...de rijder moet er veel gevoel bij houden.. / ...Vraag het een goede rijschool met een instructeur die dit snapt, dan snapt u het ook. Uiterst leerzaam, doen.

Nederland is ??n geasfalteerde spoorlijn geworden. Het enige dat je als automobilist in NL no zo ongeveer moet kunnen, is 'm zo economisch mogelijk tussen de (ook steeds smaller wordende) doorgetrokken lijntjes houden en daarbij afstand bewaren... en vooral dat laatste vormt voor velen een uitdaging!

Als je het dan met je mooie remmerij voor elkaar krijgt om je bolide vanuit 130km/h binnen 35 meter tot stilstand te kunnen krijgen, ga je daar vroeg of laat ook naar rijden... en zal je ooit in de situatie terechtkomen dat je achterligger (ik noem als voorbeeld toevallig een GS430 die het 'maar' met standaard remmerij moet doen) tijdens zo'n actie getraind en met veel gevoel maximaal remmend alsnog in jouw achterkant op bezoek komt. Gewoon, omdat die GS430 (en zo ongeveer elke andere standaard auto) daarvoor minimaal 40m nodig heeft.
Dat heeft jouw goede rij-instructeur dan blijkbaar weer niet helemaal gesnapt... ;)

Maar we wijken af van de TS-vraag...:wip:
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik dacht goed te doen met Bosch, maar dat is een drama geworden!
Zelfs 2x afdraaien onder garantie hielp tijdelijk, daarna on-GS300 waardig trillen.

Net van de week vervangen door Brembo met TWR (?) blokken, je z?et het verschil al bij het uitpakken.
De Brembo's zijn veel "zwaarder" meer ribben dus betere warmte afgifte.

Kan er echter pas iets zinnigs over zeggen als ze er wat langer onderzitten.
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Bedankt voor alle reacties. Ik had even niet aangelogd op het Forum. Intussen heb ik 2 ATE schijven besteld met Brembo blokken. Eens kijken of dat wat gaat worden. Mocht het problemen geven, dan neem ik zeker contact op Bernard. De huidige originele schiven trillen bij het remmen. Vervangen is de enige optie. Dikte is 27 mm. Ze zijn simpelweg versleten.
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Ad Xenon. Ik heb, beetje uit hobby, alle rijbewijzen gehaald alles in ??n keer behalve het motorrijbewijs, dat ging de eerste keer niet goed, terecht afgewezen Wat ik nog steeds doe, ben ruim 70, is herhalings cursussen. Als ik de kilometertjes optel, uitgaande van zo'n 40 tot 50000 per jaar, soms meer soms minder, kom ik op heel wat kilometers wow en, 80 % korting bij de verzekeringsmaatschappij. Motor, ook nog steeds, ook regelmatig op herhaling laatst samen met de politie, pittig maar oh zo leerzaam en vooral ook leuk je gaat iedere keer weer als een betere rijder naar huis. Vroeger had je broem, wegbezuinigd maar er zijn best nog wel mogelijkheden. Doen, leuk-vooral leerzaam. Ik ben een tijdje weg geweest, vette operatie van ruim 5 uur, nieuwe schouder en nu jaartje revalideren. Groetjes aan iedereen, leuke club Lexus.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Prima Bernard. Ik heb geen flauw idee wat je me met je hele relaas nou precies duidelijk wilt maken, behalve dat je het typen blijkbaar weer goed af gaat na zo'n heftige operatie? Da's mooi. :D

Mocht je echter twijfelen aan mijn rijvaardigheid: ik heb -op D en T na- alle stempeltjes verzameld. Allemaal met ??n examen per stempel behaald. De laatste in '96.
Ik ben dus zowaar ook een motorrijder (Yamaha R1) en die categorie staat, zoals je vast zult kunnen beamen, bekend om uit overlevingsoogpunt nooit blind op het gedrag van de medeweggebruiker te vertrouwen. En al helemaal niet als ze gele nummerplaten voeren op de Duitse Bundesstra?e / Autobahn. Als je ziet wat die soms paraat maken...:eek:
Natuurlijk, zonder iedere gele plaat over ??n kam te scheren: uitzonderingen (waaronder jou) daargelaten!
Als je straks weer bent opgeknapt, stuur me dan eens een PM. Dan pakken we eens samen een middag de motor, okee? Voorspoedig herstel toegewenst! :rulez:
 
Laatst bewerkt:

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik vroeg me even af hoe de remmen bevallen bij de TS. Aangezien het bij de GS430 nogal een kwaaltje is, dat de remschijven aan de voorzijde nogal snel krom trekken, ondanks normale rijstijl.